Utmaning

Här har vi det relativt bra hemma. Tjejerna är lite förkylda och Wilma har varit hemma från förskolan ett par dagar. Mest för att jag har möjlighet att hålla henne hemma fast hon bara är lite snorig o hängig. Inte mycket men tillräckligt för att ja tycker hon ska få vara hemma med mig. Alicias värden är bättre och leverproverna såg bättre ut i måndags. Ska hålla koll på det men skönt att det gick åt rätt håll nu. 


Vi håller på att förbereda inför helgen. Lisan fyller fyra på lördag och det blir såklart kalas i helgen.. tre st faktiskt. Får bli uppdelat när det blir så många. Så släkt för sig, våra vänner för sig och hennes förskolekompisar för sig. Vi är lyckligt lottade som har så många nära omkring oss och som vill komma och fira henne. 

Nästa vecka har jag lite annat att fixa med. På fredagen ska jag och Robin åka upp till Göteborg. På lördagen ska vi på en föreläsning som barncancerfonden håller i. Är en inspirationsföreläsning för alla som har/ska arrangera insamlingar för barncancerfonden. Vi har ju hållt i walk of Hope här i Ängelholm. Fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att berätta lite på denna föreläsningen. Tänkte att det är ju inga problem. Har insett att det snarare är en föreläsning på 45 min och gärna med powerpoint och sådant jag ska hålla. Normalt sett hade detta gjort mig jättenervös men jag könner mig inte så nervös faktiskt. Det är ju ett ämne jag kan prata länge om. De vill att ja ska berätta om vår resa. Från början och vad jag tycker kan vara intressant att dela med mig av. Sen även om vårt walk of hope och hur vi gjorde för att det skulle bli så lyckat. Ser det som en stor ära att bli tillfrågad och kul att dom tyckte insamlingen blev så bra att jag ska dela med mig av tips och liknande. 
Men som ni säkert vet är jag ingen person som brukar prata framför folk,aldrig hållt föredrag och powerpoint kan jag inte alls. För mig blir detta en stor utmaning då det inte alls är något som jag är van vid eller har erfarenhet av. Men det ska bli kul att utmana sig själv lite. Även om det har med Alicias sjukdom att göra så är det ändå något jag gör för min skull och andras. Att få dela med sig och hoppas på att kunna hjälpa eller inspirera någon känns bra. 
Men nu ska ja först fokusera på födelsedagskalas och sedan det andra!:) 



Kommentarer
Sofia Mackintosh

Ska bli kul att ses på lördag. Och så spännande med föreläsningen. Hoppas du går därifrån med ny energi och massa positivitet. Lycka till ❤

2017-01-26 @ 16:07:21
Karin

Det klarar du galant💕

2017-01-26 @ 21:16:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0