Walk of hope

Tittar in lite snabbt.. insåg att jag aldrig gjorde en uppföljning på mitt förra inlägg om hostan. Minns att jag skrev det mitt i natten och va ledsen och orolig då.
Dagen efter ringde jag till Lund och pratade med vår läkare där. Hon ringde Helsingborg och två timmar senare kunde vi åka in till Hbg för en undersökning. Dom såg att hon var röd upp bakom näsan och att hon svalde mycket saliv men visste inte varför. Fick göra lungröntgen och det var ju den jag var mest orolig för. Vi fick sen åka hem och vänta på svar och prova kortison nässpray. Vi hann inte köra ut från parkeringshuset förens läkaren ringer och säger att lungröntgen såg BRA ut! Jag var så lättad!! Så skönt när läkarna hör min oro, gör något åt den och verkligen lämnar besked snabbt. Älskar när sjukvården är så bra. Önskar det kunde vara så alltid för alla... 
 
Vi testade sprayen i en månad ca och sedan slutade hon att hosta. Satte då ut både spray och astmamedicinen och hostan har inte kommit tillbaka sedan dess. Så skönt men det är så sjukt jobbigt att varje sak hon drabbas av får mig att bli jätteorolig. Kommer man någonsin kunna hantera det?
 
Just nu har jag fullt upp inför min insamling till barncancerfonden. På lördag är det äntligen dax och jag har jobbat dag ut och in med detta nu ett tag. Tyvärr ser det ju ut att kunna bli regn men jag hoppas många tar sig dit ändå och njuter under tälten med oss!
 
Tack för att ni tittar in lite då och då trots min brist på aktivitet!♡


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0