12 november

Vi har nu fått lite mer svar och Alicia har gjort om sin lumbalpunktion. Svaret från den nya va mycket bättre och det verkar som att Alicia har haft en infektion eller något som vi har missat. Så vi behöver inte utreda det vidare så det är jätteskönt! 
Vi ska tillbaka till Lund på onsdag och göra om röntgen av höften där tumören har suttit. Idag ringde jag till läkarna för att ett barn på Alicias förskola fått vattkoppor så skulle prata med dom om det. Fick då göra av läkaren som jag aldrig pratat med innan att man såg något avvikande på hennes förra röntgen och att det är därför vi måste göra om denna. Vi fick höra att hennes tarm låg i vägen och att det kunde vara gaser som gjorde att man inte kunde se något. Nu säger denna läkaren att man inte vet om det avvikande är gaser eller något annat... varför kan man bara aldrig få andas ut och känna att allt är bra. Hon slutade med medicinerna för en månad sen och vi har ännu inte fått andas ut och få svar att allt ser bra ut. Jag hoppas att denna läkaren jag pratade med nu har missuppfattat det och att det är pga tarmen vi måste göra om röntgen. Först får vi göra om Lp och söva henne igen och nu måste vi göra om röntgen. Det känns ganska tråkigt och jobbigt för henne att hon ska behöva göra allt igen. När vi är där på tisdag ska hon även göra lite andra neurologiska tester för att se hur det står till med det. 
 
Efter att vi fick lugnande besked med hennes lumbalpunktion så bestämde vi oss för att boka en resa till thailand. Vi har pratat om detta så länge men inte vågat resa under hennes behandling. Men nu passar vi på. Så den 11 december åker vi och det ska bli så skönt!!:):):)  
Jag ska försöka hålla er uppdaterade på röntgensvaret när vi vet något!:) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0