Utmattad

I går var sista dagen på denna behandlingsveckan. Skönt att ha klarat av en till. Jag har på sista tiden blivit så enormt trött. Stora delar av dagen går jag och tänker att jag bara vill sätta/lägga mig ner eller få sova. Ibland tar orken helt slut och ja bara sitter i soffan o stirrar fram känns det som. Jag sover ändå bra på nätterna men det hjälper inte. Lika trött ändå. Jag vet lixom inte riktigt hur jag ska komma ifrån det här. Var hos läkaren i veckan för en annan sak o hon passa på o ta allmänna prover på mig men de var bra. Måste bara vara väldigt utmattad. Men när man har 1.5 år kvar med cellgifter så kan jag inte se hur jag ska kunna samla energi och känna mig piggare under denna tid. Men så trött som jag är nu, så kan jag inte fortsätta vara. Så hur gör man.. jag har inget jobb att sjukskriva mig från. Kan inte ta paus från Alicias sjukdom riktigt. Jag har inte rätt till ersättning om jag själv blir sjuk pga försäkringskassan jävla regler. Så att sjuka mig och robin är hemma finns inte på kartan. Han är ändå hemma var tredje vecka redan och bara det är påfrestande för oss. Det påverkar ju såklart ekonomin en del men även honom. Han kan inte jobba fullt ut och ge allt på sitt jobb som han är van vid. Så då kan vi stryka det alternativet också. Fler timmar på förskolan funkar inte heller. Alicia är där redan vad hon orkar och wilma har jag redan dåligt samvete över att lämna där när jag är hemma. Även om jag vet att hon har det roligare där de dagar alicia är hemma och är trött och att Alicia behöver lite lugn och ro. 

Min familj hjälper redan oss mycket så ja.. jag tror helt enkelt att ja får börja vänja mig vid tröttheten och kanske tvinga mig att lära mig tycka om kaffe och energidricka för o orka haha. 

Nu har jag gnällt av mig och ska gå och lägga mig! Allt har i alla fall gått bra denna behandlingsomgång och det är jag glad för!!



Kommentarer
karin

Det är väl inte så konstigt om det är jobbigt.Många hade gått under för länge sen.skönt du ni har familjen som kan ställa upp. Du är inte gnällig av dej. Hoppas det hjälper något att skriva av dej här. Kramar tänker på dej Karin

2017-04-24 @ 19:15:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0