Kräksjuka och cytostatika

Wilma kom över till oss i natt. Kröp in till robin och somnade om. Vaknade av att hon hostade rejält och börjar ulka. Robin hinner precis få upp henne innan hon kräker. Robin fick ta hand om henne och jag fick inta soffan istället. Idag har Alicia behandling så vi ska ner till Lund snart. Sämsta tajmingen alltså för kräksjuka så vi fick dela upp oss. Eftersom Robin var med henne från början fick han fortsätta att ta hand om henne så inte vi båda blir smittade. När Alicia vaknade packade vi väskorna och åkte till mormor och morfar så nu får vi bo hos dom tills det är smittfritt där hemma. 

Så jobbig denna natten var. Att inte kunna ta hand om Wilma när hon är sjuk och bara kallar på mig. Jag la mig i soffan och grät.. första gången på länge kunde jag gråta lite över vår situation. Allt kom över mig och jag blev så ledsen över att det ska behöva vara såhär. Robin missar hela Alicias behandlingsvecka och kan inte  ara med henne. Vet hur gärna han är med men nu går det ju inte. Är väldigt glad att jag har mina föräldrar vi kan åka till!! Skulle nu Alicia få magsjuka så blir vi inlagda och hon får ha dropp och dom.måste ha koll på hennes vätskebalans. Hennes diabetes insipidus gör ju att det blir jättesvårt att ha koll på det och där känner jag att jag inte har koll och kunskap längre. Så håll nu tummarna att inte fler får det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0