Äntligen svar

Sådär, nu har vi äntligen fått veta lite mer. På måndag ska vi ner till Lund så ska Alicia få sin första behandling med cellgifter. Nu ska hon gå på detta i ett halvår till att börja med så får vi se sen om det behövs 6 månader till. Hon ska få cellgifterna ifyra dagar på rad var fjärde vecka. Så nu nästa vecka ska vi till Lund på måndag och sedan Helsingborg på tis, ons och tordag. Hon ska även börja med kortison på måndag. Det är inga roliga mediciner att ge sitt barn. Cytostatika känner ni ju säkert till alla biverkningar och sådär men även kortison är hemskt att ge. Svullnar, humörsvängningar, ökad aptit (vilket inte gör något i Alicia fall för det behövs). Man kan även bli ganska speedad. Ja det finns såklart flera . Men jag känner ändå att det ska bli skönt att komma igång. Vi vet ju att vi måste göra det. Dels för att hennes LCH är aktiv nu igen både på hypofysen och i huden men även för att minska risken för att det ska sätta sig i centrala nervsystemet längre fram.
Vi ska få mer information om allt på måndag och jag kommer skriva här när jag vet mer. Nu kan vi bara hålla tummarna för att Alicia kommer må så bra som möjligt. Idag var första gången som jag berättade för henne att hon skulle börja med cellgifter igen. Jag hade väntat mig mer protester och frågor men det kommer garanterat längre fram. Tror inte hon accepterar det så enkelt som hon gjorde idag, det behöver nog bara få skjunka in lite.

Idag hörde en mamma av sig som har en son som precis fått samma diagnos so Alicia. Om du läser detta så får du gärna höra av dig till mig! Lägg till mig på facebook eller skicka sms. 0733966622. Vet hur jobbigt det är i början och man söker efter något att greppa om man det är inte lätt att hitta med denna ovanliga sjukdom. Är glad att du hittat hit i alla fall!



Kommentarer
Anonym

Ett stort tack till dig för alla svar 💜

2016-09-30 @ 20:47:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0