Upp och ner

Det är fredag och jag är hemma med Wilma. Vi har fått en kväll för oss själva och det har varit riktigt mysigt. Varit pp sjukhuset i tre dagar nu så det var skönt med en paus. Alicia är fortfarande inlagt och kommer vara inne över helgen. Ev får hon komma hem söndag em. Hon hade ett par dagar med feber uppe på 40 grader trots alvedon och antibiotika iv. Tillslut gav den med sig och ligger på 37.7 oftast nu utan alvedon så det är skönt. Hon har ju haft låga värden men de hade stigit till igår och vi trodde de skulle fortsätta stiga till idag. Men de hade sjunkit igen. Hennes crp har varit förhöjt också så dom vet inte var febern kom ifrån. Troligen en biverkan på cellgifterna men kan även va en infektion. Har inte fått svar på odlingarna om där är bakterier men inget visar på det i alla fall. Hon skickades även på lungröntgen där allt såg bra ut.

Min lilla tjej, hon får gå igenom så mycket. Hon är så tapper och jag beundrar henne så. Att man kan va så liten men så stark redan, riktig kämpe.

För att göra allt lite roligare för oss just nu så visade det sig att det va en vattenläcka i badrummet. Läckte från taket, ner i väggen i barnens rum som sedan rinner ner i väggen i badrummet där nere och lite ut i taket i badrummet. Så nu får vi se när det kommer någon som fixar detta. Vet inte hur omfattande det är riktigt än och vad det innebär. Men att det innebär avfuktare i badrummet så vi inte kan använda de det förstår jag. Hoppas vi slipper sätta en i tjejernas rum för då vet jag inte var vi ska sova längre. Kommer ju såklart även innebära byggare här hemma och allt sådant. Just nu har jag inte ork till detta.. men jag har inte riktigt ork att bey mig heller så det är ju bra. Bara inte försäkringsbolaget krånglar nu så ska vi väll fixa detta också. Men väldigt dålig tajming får jag säga att det är! Just de badrummet vi gjort vid nyligen också.. kunde väll varit de där uppe i alla fall som behövs göras vid!

Vill tacka er alla som kommit och besökt alicia på sjukhuset, skickat hälsningar, presenter och allt annat. Det betyder mycket! Det gör det lite lättare för oss alla att vara där.
Många undrar vad detta innebär för henne. I snabba drag så är hon mer infektionskänslig nu. Hon har legat ganska bra i värdena innan så har inte varit så oroliga. Men nu vill vi verkligen undvika alla smittor och infektioner. Hon behöver inte få mer nu. Så därför ber vi er att tänka till om ni är helt friska. Ni fär gärna hälsa på men tänk på handhygienen. Har ni barn så fixa gärna barnvakt och kom utan dom just nu. Alicia älskar att pussa på sina kompisar och dagisbarn har såklart större risk att bära på något. Det är detta ni behöver tänka på. Vi far inte omkring nu utan vill hålla oss hemma när vi har möjlighet till att få vara hemma.
Men förhoppningsvis är hon piggare snart och hon orkar mer. Men tänk även alltid på om ni bär på något. Ha som vana att tvätta och sprita händerna när ni träffar oss. Det uppskattar vi mycket!!♡

Vad det är svårt att räcka till åt båda barnen just nu. Man vill kunna ge båda lika mycket tid men det går inte. Jag måste ha kontrollen på sjukhuset och har väldigt svårt för att va hemma när Alicia är där. Men idag bättra jag på samvetet och spenderar tid med Wilma, och oj vad många pussar och kramar jag fått. Men även protester och jag märker på henne att hon blir påverkad av allt som händer. Det är ju inte konstigt men det kan vara ganska krävande.

Just det, alicia har ju fått någon allergisk reaktion också. Vi vet inte om det är cellgifterna eller antibiotikan men tror cellgifter. Får se hur dom lägger upp det inför nästa behandling för att vi ska slippa allt detta!



Kommentarer
Philip

Hon har en stark mamma! Ni är så starka, hela familjen, tänker på er ❤️

2016-11-19 @ 17:00:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0