utslag i hårbotten

Nu har vi varit i Lund. Mamma följde med mig så det var skönt att ha sällskap. Läkaren kunde inte med ögat avgöra om det är hennes LCH som kommit igen så hon ska få sövas och göra en biopsi. Dom skicka en remiss så får vi se när vi får en tid för detta. Men nu i semestertider så tar det säkert lite tid. Först ville hon skicka oss till en vanlig hudläkare men det såg jag ingen mening med. Kändes bara som ett onödigt mellanstopp och att det tar längre tid än nödvändigt för att få säkra svar. Läkaren märkte nog att jag inte var helt nöjd med det så hon ändrade sig och skickade till biopsi direkt, tack!! 
Hon berättade att om den visar positivt så gör man skelettröntgen för o se så den inte kommit någon annanstans. Är det bara i hårbotten så kunde man nog behandla med kortison bara så i hoppas på det bästa nu! 
Glad tjej som fick ha med sin mormor! Va dock inte lika glad vid stickningen och allt annat som skulle göras. Ville inte alls idag och det kan jag förstå. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0