Svar.. eller något

Äntligen ringde dom från Lund. Dom hade fått biopsisvaret nu. Väldigt rörigt och jag förstod knappt själv men sammanfattar det kort och enkelt för er.

Det fanns celler som tydde på att sjukdomen var aktiv. Det såg dock inte ut som förra gången och var inte lika många om jag förstod det hela. Så nu vet dom inte om det är nya eller om det är.som är kvar sedan innan. Hon ville gärna ha nya blodprover men det går inte nu när hon brutit armen för de kommer vara missvissande ändå då kroppen reagerar med att läka och utsöndrar mer av dessa saker man kollar. Så det får vi utesluta så länge. Nu skulle hon ringa upp hudläkarna och prata med dom och även försöka få tag på läkarna i Stockholm som har koll på LCH. Hoppas inte dom har semester nu bara!!nu kommer vi nog få vänta några veckor till innan vi vet vad som händer. Hon var ensam läkare nu på hela dagvården så jag antar att hon har hur mycket som helst att göra. Såklart tajmas det in mitt i semestertider. Men alicia mår ju bra så länge så vi kan vänta lite till. Jag tycker ju att man kunde gjort en röntgen för att se om de finns på fler ställen i kroppen till att börja med men vi får se vad dom säger. Så så är läget just nu och nu kan jag släppa telefonen lite i några dagar då jag inte tror de kommer hända så mycket. Har inte vågat lägga ifrån mig den alls nästan under den senaste veckan och det blir en stress att gå och vänta på ett samtal så länge. Såklart ringde de när vi var i hembygdsparken och vi stod i kö för ponnyridning och Alicia var och red o Robin gick med så ja fick ha koll på wilma samtidigt. Man vill hinna skriva ner allt dom säger för det är så liten del man kommer ihåg.
Vi fick en mysig eftermiddag i hembygdsparken med malin, kim och Ellie i alla fall och sedan åkte vi ner till havsbaden och åt pizza tillsammans.

Ni får ursäkta en del felstavningar och punkter på fel ställen. Någon ny uppdatering på telefonen och nu går det inte att gå tillbaka och ändra och det brukar ta ett tag innan jag ser felen och orkar då inte radera allt för ett litet fel.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0