sista behandlingen✔

Äntligen!! Sista behandlingen är gjord! Inga mer cellgifter nu!! Tänk att detta förhoppningsvis var sista gången jag höll fast min lilla tjej skrikandes för att ge cytostatika! En medicin jag både älskar och hatar. Den räddar faktiskt hennes liv och jag är så tacksam att den finns och att hon kunde få den! Men det är ändå cellgifter med biverkningar och det kan vara biverkningar som vi inte märker om flera år! Så det känns så skönt att slippa se denna medicin gå in i henne mer! Nu ska kroppen självläka och ta bort det sista själv hoppas dom på. Om några veckor gör vi en röntgen och Gud vad nervös jag kommer vara för svaret! Men jag har bestämt mig för att detta var sista och att allt ser bra ut, det bara måste vara så. Något annat finns inte just nu! Kommer bakslag senare i livet så får vi ta det då men nu behöver vi paus! Alicia behöver paus och bara få vara lika pigg som andra treåringar och slippa stick varje vecka! 

Alicia var som vanligt duktig där nere idag. Protesterade när hon skulle få slangen som hon säger som vanligt men sen gick det bra. Satt själv när läkaren undersökte. Vi hade med oss en korg med frukt och choklad till personalen. Hade gjort hemmagjorda praliner till de som haft mest hand om Alicia. Tror det uppskattades!:) 
När sköterskan plockade bort nålen efter behandlingen var färdig så var det som att någon stack hål på mig... bubblan jag har omkring mig just nu sprack lite och känslorna kom fram igen. Varit många sådana tillfällen senaste månaden men det är skönt. När Alicia skulle få sina pärlor till sitt supersnöre så fick hon de hon brukar få. Fick även en för en bra dag och för födelsedagen som hon har om n vecka. Och sedan den allra viktigaste, behandlingens avslut!! När röntgensvaret kommit så ska jag trä på den och knyta snöret! Sen ska där inte på mer pärlor! Det virar redan två varv om henne och vi har ändå intr satt dit alla pärlor (långt ifrån) och alla stick i fingret hon gjort varje vecka har vi inga pärlor för. 
Ska fota hennes Snöre sen så ni får se det lite. 
Men ja det jag skulle säga var att när jag fick den sista pärlan i handen så kom tårarna.. framför sköterskorna och receptionist så brast det lite. Men det var så skönt att gråta på den avdelningen av glädje!! Riktiga glädjetårar över att denna dagen är här. I början var jag väldigt rädd för att denna dagen aldrig skulle komma! Men goa som dom är så fick jag en stor kram. Några tårar trillade i bilen hem men det gör inget när det är glädjetårar!


Kommentarer
Hanna

💜

2016-01-22 @ 22:11:22

Tänker på er kramar Karin

2016-01-22 @ 22:51:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0