inte nu...

En glad liten tjej var i morse nere och tog prover. Gick superbra och vi åkte vidare till förskolan. Jag och wilma hade en väldigt lugn och mysig förmiddag tillsammans innan vi hämtade Alicia igen. När jag hämtar Alicia så fick jag veta att ett barn haft vattkoppor på förskolan utan att veta om det. Lätt hänt men inte riktigt vad vi vill ja just nu. Så ringde till Lund och läkaren ringde upp mig senare. Så nu måste vi börja med virushämmande medicin igen. Den hon ska ha 4 gånger om dagen och ev i tre veckor. Vi som var så glada för att slippa ge medicin nu men om vi kan nöja oss med den medicinen så är jag nöjd. Hon pratade först om att vi skulle åka in i morgon och ge medicin intravenöst och jag kände bara nej!! Inte i morgon, hon fyller ju år då! Så jag försökte kolla om det inte bara räcker med denna vi kan ge hemma och hon skulle kolla med de andra läkarna i morgon och se om dom också nöjer sig med den. Annars måste vi åka in. Så håll era tummar att vi i alla fall får vara hemma i morgon!! Och framför allt att hon inte får feber eller prickar nu för då blir vi inlagda för behandling direkt. 

Annars har vi det bra här hemma! Som sagt så är det någon som fyller år i morgon! En stor dag som jag för ett tag sen aldrig trodde jag skulle få uppleva. Därför vill jag göra den så ra som möjligt! Älskade lilla loppan blir 3 år! Helt sjukt!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0