vilken dag!

Efter att jag skrivit inlägget igår så var jag helt färdig. La mig i sängen och kände hur tårarna börja komma. Antagligen för att jag är så himla trött... precis så började Alicia hosta mycket och blev ledsen. Robin hämtade henne och hon fick komma till oss. Dock fortsatte hon hosta tills hon kräkte. Så tagen var hon och jag tyckte så synd om henne! Wilma vaknade så hon och Robin sov på soffan tillsammans inatt så kunde jag och Alicia sova i sängen. I morse var hon ganska pigg och målade och lekte lite med lera. Kände att det skulle bli en mycket bättre dag idag! Sen hittade jag Alicia sittandes i soffan och bara tittade ut och såg jättetrött ut. Tempade henne och visst var febern tillbaka, 39.8. Där fick jag nog! Ringde vårdcentralen och fick en tid kl 15. Orkar inte gå och oroa mig utan att någon lyssnat på henne. Vill bara få utesluta lunginflammation och annat. Det var tack och lov bara virusinfektion men jag skulle ha koll så hon inte blev sämre. Hon fick hostmedicin så den har jag gett nu till natten så hoppas hon (och vi) får sova nu. 


Precis när jag ringt vårdcentralen så kom pappa och hälsade på. Jag passade på att gå med Mogge då jag inte hunnit komma ut med honom än. Två meter utanför dörren sätter han sig ner och bara tittar på mig. Han har under en veckas tid hostat och nyst och haft massa konstiga saker för sig. Jag lyckades få han att följa med några meter men han la sig igen. Så började det rinna något ur näsan på han och han var allmänt konstig. Jag släppte honom på en äng här vid oss där han brukar springa som en tok men nu satte han sig bara igen. Så där fick jag också ta ett beslut.  Ha is i magen och vänta lite till och riskera att behöva åka in över helgen eller passa på direkt. Ringde veterinären och de ville att jag skulle komma direkt. Som tur va kunde pappa ha tjejerna så jag kunde åka. In på isolering och ta prover och röntgen. Han var så duktig så:) dom hittade inget på lungröntgen så det var skönt. Trodde det kunde vara början på kennelhosta så han fick antibiotika så ska vi börja med det och hoppas han piggar på sig.
När jag kom hem efter läkarbesöken var jag helt färdig. Ville bara lägga mig i soffan och vila. Men jag drog i väg och tränade istället! Så stolt att jag kom iväg efter en sådan dag. Har ätit som jag tänkt mig också så ikväll unnade jag mig en glass! Jag är helt slutkörd efter denna veckan. Vet inte vad det är som har tagit så hårt på mig men något är det. Tur det är helg så Robin är hemma. Nu hoppas jag bara att vi kan samla massa energi så jag klarar nästa vecka också. 
När vi la wilma så tyckte både jag och Robin att hon kändes lite varm och hon har hostat lite nu ikväll. Risken är väldigt stor att det är wilmas tur att åka på detta nu. Ja det är ju sådana tider nu så bara att vänja sig!

Nästa inlägg hoppas jag att jag kan vara lite positivare i så ni slipper mitt gnäll! Sov gott!








Kommentarer

tycker inte du gnäller ni går igenom en hel del
kram karin

2016-02-20 @ 23:03:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0