feber och hosta

Ja det blev värre under natten. Kände att hon var jättevarm och hon vaknade jätteofta och hostade rejält. Fick dricka vatten några gånger men hon hade så ont i halsen. Hörde hur det rosslade och hur ansträngd andningen var. Det var så jobbigt att ligga och höra detta och jag sov väldigt dåligt. Hade det varit för några dagar sedan så hade vi fått åka in direkt. Nu ska jag samla mig och ha is i magen. Grejen är inte att jag är orolig för att hon är sjuk, det är barn titt som tätt. Jag blir orolig för att det var bara några timmar efter vi fått höra att vi inte behöver åka in om hon får feber. Hur vet man var gränsen går? Hon är ju fortfarande nedsatt i sitt immunförsvar och känsligare. Oroar mig för lunginflammation och sådant, att värdena är sämre utan att jag har koll på det. Jag måste släppa på min kontroll, men hur gör man det när man har haft sådan bra hjälp under ett års tid. Minsta lilla har vi bara kunnat åka in, få eget rum direkt, träffat läkaren snabbt och få svar och komma hem igen. Då kan jag slappna av för jag vet att hon blinvit undersökt och att värdena var okej. Nu har jag ingen aning. Och jag vet inte ens om hon borde bli kollad när hon är så rosslig. 
Nu på morgonen har hon feber men inte så varm som i natt. Hon är ändå lite pigg och fått i sig frukost så nu känns det okej. Men i natt va det jobbigt! Hur ställer man om sig direkt på att man ska klara sig själv och att det är okej att hon är sjuk när det varit så noga att hon inte ska vara sjuk och när hon varit det har vi fått hjälp direkt. 
Men absolut det är skönt att kunna ha en dag hemma och slippa åka in, tror bara jag kan njuta av det lite mer om några veckor när hon återhämtat sig lite mer. Är för tidigt och svårt att ställa om sig på bara några timmar!
Jag hoppas läkaren ringer på förmiddagen så kan jag bli lite lugnare!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0