F R E D A G

 
jag är så glad att helgen är här! Det innebär att vi får tid tillsammans hela familjen! Inte mycket inbokat denna helgen men nu är barnen friska så vi kan hitta på saker i alla fall. Komma ut och träffa folk. Idag gav vi oss faktiskt ut och åkte till öppna förskolan. Det var inte igår kan jag säga. Nog för att det tog emot lite och jag är såklart rädd för att dom ska få någon sjukdom men jag kände att det positiva överväger det negativa denna gång så vi åkte. Alicia lämnade lite fredagschoklad till sköterskorna som var tagit hennes prover varje vecka nu senaste året och till sin bvc sköterska. Kändes konstigt att säga hejdå och att det förhoppningsvis dröjer innan vi är där igen, och då i andra ärenden än vad det varit nu! Sen fick barnen leka med vad dom ville. Blev pyssel, rutschkana, balansgång,fika, sång och dans. Mycket uppskattat hos barnen och mig såklart. Tjejerna var helt slut när vi åkte därifrån så även Alicia vilade middag idag. 
 
Wilma är inne i en lite mindre rolig fas just nu. Hon är otroligt klängig och gnällig mot mig. Ska hela tiden bäras på och vill mest bara sitta och mysa i soffan. Det är ju väldigt mysigt dock men i lagom mängd. Så fort jag ska gå och göra något här hemma så klänger hon på benen på mig. Får hon inte som hon vill så slänger hon sig på marken och surar eller blir ledsen. Minsta lilla blir hon ledsen för som jag säger till om. Det går ju över fort men det är otroligt krävande just nu. Är en sådan avlastning så fort någon kommer för då har hon inte riktigt fokus på mig. Tror att det är mycket för att hon varit sjuk också och inte kommit ut som hon brukar! 
Så nu ska dom aktiveras och tröttas ut i helgen. Får se om man själv kan samla lite energi. 
 
Jag kom iväg på träningen idag i alla fall. När ja kom ner så var passet inställt som jag skulle på. Men dom fixad fram en ledare och körde ett tabata pass lite spontant. Bra pass och lagom nu efter en vecka med en liteb förkylning. Kämpar fortfarande för att komma igång med kosten och träningen som innan. Det gick ju faktiskt väldigt bra då men jag har svårt att hitta motivationen. Nu har jag kört på bra sista veckan igen men jag ligger just nu nästan 3 kg + på vad jag vägde innan julen. Ska tillbaka för att sedan fortsätta ner därifrån, jag vill ju så gärna gå ner i vikt och känns mig nöjd i min kropp! Förstår inte varför det ska vara så otroligt svårt att hitta motivationen igen. Men jag ska kötta på och ni får se till så jag sköter mig! 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Du kommer säkert att kämpa för eller senare klarar du det med de ynka kilona du vet att du är bäst hoppas jag Kram Karin

2016-02-28 @ 19:02:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0