Inte igen...!

Efter att ha varit inlagda i flera dagar och sedan åka på influensan så har ingen julkänsla infunnit sig. Det skulle vi jobba på idag. Skulle julbaka och lyssna på musik och fixa dona. La wilma för att vila middag och tänkte att jag och alicia kunde börja med bakandet. Hann bara förbereda och sätta på musiken innan Wilma kommer ner, tar upp henne och hon känns varm. Tempar och har 39 graders feber. NEJ!! Ber Alicia hålla avstånd och ringer mamma och pappa som kommer och hämtar Alicia. Så nu får vi dela upp oss igen tills febern är borta. Wilma åt knappt sin mat innan hon somna så Alicia fick hennes rester då hon va mer hungrig. Hon drack även upp Wilmas vatten. Brukar undvika att dom ska dela glas och mat men fick gå för denna gång. Ni kan ju själva gissa hur orolig jag är nu... 

Förhoppningsvis är wilma piggare och smittfri till julafton. Nu gäller det bara att Alicia inte blivit smittad av detta.. då är det nog en jul på sjukhuset som gäller. 
Nu ber jag och håller mina tummar att hon klarar sig och att Wilma inte behöver bli så dålig. 
Livet fortsätter att leka och julkänslan blir nog svår att få fram just nu!:/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0