Tidningen

I måndags var ju hd här och pratade lite och tog några bilder. I morse var Alicia på första sidan i tidningen och på hd på nätet. Alltså den känslan att gå och köpa tidningen och se se de ögonen på sin fina dotter på första sidan på tidningen! Det var känslosamt faktiskt. Jag läste artikeln i morse på nätet. Vissa saker stämde ju inte riktigt men det får va.. helheten blev väldigt bra och jag är glad att dom skrev om det och att de gjorde en så stor artikel och gav det så mycket uppmärksamhet i tidningen. Vi får sprida både information om hennes ovanliga sjukdom och om hur vi har det nu och även om walk of hope. Jag läste kommentarerna som stod om artikeln, så fina kommentarer av folk vi inte känner. Okända har mejlat och skrivit och folk har känt igen mig idag. Det har varit ganska omtumlande och känslorna har svajjat idag. Man blir så rörd! Men samtidigt hatar jag anledningen till allt det här.
Idag tog Alicia själv upp ämnet om att tappa hår. Vi har inte sagt något till henne om detta men nu kunde vi prata om det allmänt. Att vissa barn inte har hår av olika anledningar och att en kunde vara av medicinen hon fick i slangen innan. Först blev hon orolig men sen pratade vi om fördelarna med att inte ha hår.. slipper borsta, tvätta och det hänger inte i ögonen. "Du är bra knasig mamma" sa hon och gick sedan in på förskolan! Kvar blir jag med massa känslor men jag får nöja mig med det lilla samtalet. Jag blev förvånad att hon själv lyfte detta och man inser att hon förstår rätt mycket. Hon är inte så liten längre!

Nu är Wilma färdig med inskolningen förresten. Har gått bra och jag känner mig trygg med att.lämna henne där. Tycker hon utvecklats mycket bara sista veckan! Och snart blir hon 2 år!!

Dom ögonen! Hon fängslar mig så och jag kan inte sluta facineras över hur vacker och fin hon är!



Kommentarer
karin

Håller med dej om Alicias ögon. Hon är så söt, man blir så glad när man ser henne. Samtidigt sorgsen men tror allt ska gå bra till sist. Det är en kämpe. Hoppas det gick bra idag trots regn.
Kram Karin

2016-08-28 @ 19:24:18
Emma

Helt underbar och ljuvlig tjej

2016-09-05 @ 11:24:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0