pausar mammaledigheten

Nu drar praktiken i Malmö igång. I fem veckor ska jag ha praktik och jag anar att jag kommer ha fullt upp under dessa veckor. Blir att jag får köra ner, det funkar inte med tågen tyvärr. Känns väldigt onödigt att köra så långt och många dagar men jag kan ju inte komma försent varje gång då det tidigaste tåget är framme senare än vad jag börjar. 
Så nu går Robin på pappaledighet och får vara hemma med våra busungar. 

Vi fick en kallelse till återbesök för Alicia. Men ingen tid till röntgen. Ringde ner till Lund och sköterskan kunde bara se att nästa tid för röntgen var i augusti. Då är det ett halvår mellan röntgen och det skulle vara tre månader fick vi höra av läkaren sist. Känns inte okej att vänta i ett halvår på röntgen när hennes tumör i höften var oförändrad de senaste fem månaderna. Jag vill kunna stämma av och se vad som händer i hennes lilla kropp, jag tyckte att tre månader i ovisshet kändes länge men 6 månader... nä läkaren skulle ringa upp mig och jag hoppas det bara blivit en miss!

Nu sitter jag i Malmö och har haft information inför praktiken. Ska snart upp till avdelningen och ha introduktion där och i morgon har jag första kvällspasset;) spännande!!


Kommentarer

Lycka till hoppas det går bra detta fixar du, tänk nu när Robin ska vara pappaledig då behöver du bara tänka på skolan.Stor kram Karin

2016-04-25 @ 19:37:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0