så börjar det om...

Snart en vecka sen behandlingen... Wilma är förkyld och har fått feber... Alicia är bara lite snorig än så länge. Risken är ganska stor att hon också får feber inom ett par dagar. Samma visa som efter förra behandlingen och då fick vi ju åka in. Så nu är frågan... ska jag dela på barnen, en sover borta med det ena barnet och den andra hemma... Måste i så fall vara delade ett par dagar för att det ska göras ordentligt. Som ni förstår så är det inte det lättaste, och framför allt inte det roligaste. Att inte få vara tillsammans för att Wilma har feber. 
Eller så chansar vi. Chansar på att Alicia klarar sig och om hon skulle få feber att den går över snabbt av sig själv. Det är ju bara en förkylning och ingen allvarligare sjukdom men ändå. Det är så svårt när någon av oss blir sjuka. Alla andra kan vi undvika och låta bli att träffa ett par dagar men det funkar inte riktigt med familjen. Sådana beslut tvingas vi ta stup i kvarten och det är ganska jobbigt. Ska vi dela på dom, ska Robin va hemma, ska Alicia inte få gå till förskolan, borde vi göra så??
Ja jag har inte bestämt mig än hur vi gör.. vi avvaktar och ser hur Wilma mår under dagen så får jag ta ett beslut när det är dax och hämta Alicia. Fram tills dess ska jag mysa med min lilla loppa som just nu ligger och sover. 



Kommentarer

Ni har det tufft tänker på er kram karin

2015-09-16 @ 19:17:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0