barncancergalan!

Mycket känslor idag till barncancergalan... känslor som man gärna förtränger, försöker koppla bort och tar fram sin starka sida i vardagen. Så kommer ett sådant program. Man ser vad dessa föräldrar och barn går igenom och deras känslor. När dom bryter ihop, får tårar i ögonen. Precis samma känslor finns inom mig.. dom ligger och lurar och dyker upp ibland. Å ena sidan tycker jag inte alls att vi har det lika hemskt som dessa! Vi har klarat oss väldigt bra och Alicia mår bra. Vi får vara hemma mycket och hon har klarat sig bra från både biverkningar och infektioner. MEN...vi lever också i denna värld. En värld full med mediciner, cellgifter, läkarbesök, undersökningar, provtagningar, väntan, oro och allt vad det innebär. Jag glömmer det lätt men blir påmind ibland om vad vi faktiskt går igenom.. och framför allt vad Alicia går igenom! Jäklar vilken kämpe hon är. Hade hon inte varit så tuff som hon är så hade jag inte kunnat förtränga alla dessa känslor och koppla på de positiva känslorna som hon och Wilma får mig att känna flera gånger om dagligen. Jag är så enormt tacksam för att Alicia får må så pass bra som hon gör och jag hoppas hon klarar höstens alla infektioner utan problem!

Nu ska jag gå och lägga mig...känner mig ganska tom i kroppen ikväll. Jag och Robin har suttit med tårar i ögonen ikväll. Mina kanske mer utanför ögonen för det mesta men det är så skönt att släppa ut känslorna ibland och när de väl börjar komma så går det inte att släppa...de bara måste ut och då är det så skönt att ha Robin vid sin sida. Att få en hand utsträckt att krama. Ord behövs inte för vi vet hur den andra känner... vi känner tillsammans och kämpar tillsammans! Tycker vi tar oss igenom detta otroligt bra tillsammans. Fick höra mycket i början att detta tar på relationen men jag tycker vi blir starkare tillsammans. Vi kompletterar varandra väldigt bra och jag är så glad att det är han som finns vid min sida genom allt! Puss till dig hjärtat, tillsammans är vi starka och fixar allt♡


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0