behandling nr 17

En behandling till är avklarad och det är en till närmre slutet på denna resa..mamma följde med ner idag vilket jag tror Alicia tyckte va skoj;) medicinen hade inte kommit när vi kom dit och det blev en ganska lång väntan innan den dök upp..men tjejerna hade ganska kul under tiden vi väntade och det är bra att Alicia får leka lite fritt där också och inte bara när hon är låst till droppställningen. 
duktiga tjejen som sitter själv när hon blev undersökt. Hon fick en hjälm och en mässa där nere idag. Självklart skulle hjälmen vara på direkt!
Blev även lite väntan till läkarundersökningen och då knallade Alicia in på sköterskornas expedition och satt med en bra stund. Där trivdes hon;)
Vad dom är bra på denna avdelningen! Fast att dom egentligen har massor att göra och mindre personal så visar dom aldrig det mot Alicia eller oss. Dom tar lång tid på sig att svara på frågor, låta barnen visa saker och komma till ro bra! Underbar personal. 

I morse så tyckte jag att Alicia kändes varm.. tempen hamnade på 37.9 och kände att nu måste vi nog skjuta upp behandlingen. En stund senare va den på allt mellan 37.0 och 37.5 så hon var nog mest sängvarm. Hon har ju blivit förkyld igen men hoppas att det bara håller i sig med rinnsnuva och inte blir värre nu. Känner mig ganska nervös faktiskt men ska vara hemma i morgon och ta det lugnt så hon får vila upp sig. 
Märkte av kortisonet lite idag redan... svårare att somna nu på kvällen och blivit ledsen för igenting. Tror hon har rätt mycket tankar och funderingar kring allt det här nu. I bilen ner så.blev hon tyst och jag frågade henne vad hon tänkte på. Hon pekade bara på porten hon har inopererad på bröstet där hon brukar få medicinen, och sa inte så mycket mer. Vet inte hur jag ska bemöta det.. är hon orolig? Rädd? Nervös? När jag frågar så tycker hon det ska bli kul och jag kan ganska lätt få henne att prata om allt det positiva. Men jag vill att hon ska känna att det är okej att vara rädd och orolig. Det är svårt när hon är så liten men ändå så stor. Jag vet inte hur mycket hon förstår av allt det här. På gott och ont!
Nu ska ja lägga mig då man aldrig vet hur nätterna blir när hon tar kortison. God natt♡


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0