behandling nr 18

Hon höll sig frisk och kunde få behandlingen idag. Fick träffa en ny läkare och det märktes tydligt på henne att hon inte kände honom. Ville inte riktigt och var blyg. Men hon satt ändå snällt i min famn och lät honom lyssna och undersöka henne. Allt förutom att öppna munnen ville hon, tror hon sett lite mycket på Lotta på bråkmakargatan och vill härma henne faktiskt. Sen fick hon cytostatika uppkopplat och hon lekte runt. Var dock lite lugnare och stillsammare lek än vanligt. Men hon har faktiskt varit väldigt pigg idag och det har varit så skönt att se! När vi kom hem så fick tjejerna lite McDonalds och sen skulle jag ut och gå med mogge. Då ville Alicia följa med och cykla. Var ett tag sedan hon ville det så självklart fick hon följa med. Hon hittade lite löv på marken och plockade och ville ge dom till personalen på förskolan. Så vi cyklade inom där och lämnade det och hon fick leka en liten stund där ute. Så roligt att få se henne pigg och leka med de andra barnen lite. Cyklade hem och då var mamma och pappa och hälsade på. Sen blev det en film och mys. 

Märker redan av kortisonet då hennes humör växlar enormt mycket och hon är speedad. Jag orkar inte ge mig på en nattning där uppe idag då det brukar vara meningslöst och ta så lång tid. Nu får hon sitta i soffan med oss tills hon blir trött eller gå och lägga sig med oss. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0