upp och ner

Nu går Alicia på kortison i fem dagar efter cytostatikan. Från början har läkarna sagt att en vanlig biverkning är humörsvängningar. När hon gick på kortison i 6 veckor varje dag så märkte jag lite svängningar men inte så farligt. Hon var väldigt känslig och även fortsatt att vara det. Men denna behandlingen så har vi märkt en stor skillnad. I gårkväll var hon speedad samtidigt som hon var väldigt trött. Var jätteglad och asgarvade för att nästa sekund gråta. Det bara svängde direkt och för ingenting. Så har jag aldrig sett henne och det kändes helt sjukt. Måste vara jobbigt för henne själv! 
Idag har det varit lite bättre men hon har varit ganska trött och klängig. Orkat leka 5-15 min sen frågar hon efter nappen och vill upp till mig. Så har varit en lugn dag med lugnt tempo. Lite städ, lekplatsen, benson kom och var med oss och ikväll var Denise här. 
Nu är antibiotikan slut i alla fall och nu ska hon ha kortison i två dagar till sen hoppas jag det blir lugnt och medicin och feberfritt till nästa behandling. Hoppas hon kan vara mer på förskolan nästa vecka så hon kommer in i det mer. Vi får ta varje dag som den kommer. 
Jag har precis nattat alicia. Hon somnar så bra i sin nya säng själv. Sitter bredvid och sjunger och klappar på henne lite. Läser en bok och sen sover hon gott :) 

Wilma har sin tredje tand på g nu. Varit lite gnällig idag och det är jag ju inte van vid när det gäller henne. Hoppas den spricker igenom helt nu!:) 
Godnatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0