alltid något..

Idag var tanken att vi skulle åka upp till Stockholm. Träffa min bästa kompis, kusiner och göra massa kul med barnen. I natt vaknade wilma med hög feber. Så här står vi nu med ett svårt val igen.. Alicia hade ju feber för några dagar sen och jag misstänker att det är samma som wilma nu har fått. Men jag kan ju inte vara säker och jag vill absolut inte att hon ska bli smittad av något annat nu innan nästa behandling.  Så här sitter jag hos mamma med wilma för att undvika att alicia smittas. Dock har alicia en förkylning själv. 
Är det samma som alicia hade så går nog febern ner snart igen och övergår till förkylning. Så frågan är om man ska chansa på att åka upp och att vi ändå kan göra alla saker. Junibacken hade vi tänkt gå på och jag vill så gärna se alicias glädje när vi är där.. kan bara tänka mig hur kul hon hade tyckt det var! Men om wilma inte mår bra på flera dagar och vi inte kommer ut på något så är det inte så skoj. 

Varför finns det inget facit med olika scenario för vad som kan hända och svar på hur man ska agera efter det?! 
Igår stod vi och valde hur vi skulle göra med dagis. de ringde och sa att ett barn på en annan avdelning hade haft vattenkoppor. Vet inte än om det går på dagiset så vi valde att hålla alicia hemma tills vi vet. Det kan vara farligt om man får vattenkoppor när man går på cytostatika så där ville vi inte chansa.  

Nu sover wilma och jag ska se hur hon verkar må när hon vaknar så får vi ta ett beslut efter det! Som vanligt så skriver jag, håll era tummar!!


Kommentarer

Hej igen. Jag hoppas verkligen ni kommer iväg. Ni kan verkligen behöva det. Stor kram till er.

2015-05-13 @ 21:58:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0