viktkontroll Wilma

Så har vi kämpat på i ett par veckor till med gröten morgon och kväll till Wilma. Hon äter bara en halv portion, mer får vi inte i henne. Sen äter hon lunch och resten ammar av dagen. Det verkar räcka i alla fall för hon hade nu gått upp 300-400 gram. Minns inte exakt hur mycket faktiskt. Växt 1 cm också så jag är nöjd:)

Jag och wilma vaknade upp i lugn och ro vid halv nio idag. Så skönt det var att ligga kvar så länge!;) åt frukost i lugn och ro och plattade även håret😀 gick bort och kramade om Alicia och hängde hos mamma o pappa en stund. Sen tog vi en promenad mot BVC. Alicia gick fint bredvid mig och pratade en ganska bra bit. Så fastnade vi på en bro och kollade på vattnet och hon fick kasta ner lite småstenar vilket var kul. Sen fick hon sitta i vagnen och vi kollade på bilarna sista sträckan som var kvar. Gick nedanför moster Denise som vinkade till tjejerna och sedan stannade vi till på lekplatsen utanför och gungade lite. Sen var Alicia fullt taggad för att Wilma skulle till sin "doktor". Efter att Wilma var klar så fick vi vara inne på öppna förskolan lite och leka. Superbra när där inte är några barn heller så jag behöver oroa mig ifall Alicia ska bli smittad. 
Sen promenerade vi hemåt och gick inom Emma och hälsade på henne när hon rensade i sitt förråd. Från papegojan och hem ville Alicia sitta på axlarna och samtidigt skulle jag styra syskonvagnen som var fullastad. Haha ibland hade man velat se sig själv men det gick! Båda tjejerna somnade innan halv 8 vilket nästan aldrig händer. Har ju dock inte vilat middag idag och vi har hittat på saker hela tiden så hon var nog trött lixom jag. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0