verkligen?

När jag skulle ner med wilma på bvc igår så var dagmammorna inne på öppna förskolan med barn i olika åldrar. Alicia ville så gärna in där så det blev att vi stod utanför och pratade en stund och tittar in. Ser ett gäng tjejer som sitter vid ett bord. Tror först att de sitter och ritar eller något men icke. Hör en av tjejerna som lite kaxigt säger "denna behöver laddas juu"... då sitter dom vid ett bord med en ipad. Är jag verkligen så gammaldags som tycker detta är fel? Jag vill inte att mina barn ska sitta vid en Ipad när jag lämnat barnen för att de ska ut och leka med andra barn, lära känna kompisar och allt annat. Sen är det helt okej att barnen kanske sitter med en Ipad en stund när de är hemma eller annat. Alicia sitter absolut vid den och mobilen men inte om man är iväg på öppna förskolan eller liknande. Tyckte bara det såg så tråkigt ut men jag får kanske se till o hänga med lite.. är ju ändå 2015 nu och då är detta kanske okej? 

Idag blir min lilla wilma 6 månader. Alltså kom hon inte precis. Så mycket som vårt liv har förändrats sedan dess och jag är så glad att hon kom till oss. Så mycket glädje hon sprider den lilla gladfisen! Vi ska ner på babycafe med lina W och lina K o såklart lilla Rut och Elvira;) sen ska jag och Robin få prata av oschysst hos Lena en stund,välbehövligt tror jag!;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0