underbara helg

Vilken kanonhelg vi har haft. Spenderat hela helgen tillsammans hela familjen och bara myst. Barnen har varit pigga och på bra humör och vi har bara njutit av att vara tillsammans. 
Idag började vi med att vara ute i det underbara vädret och tog en liten promenad och sedan fixade vi i trädgården lite. Åh vad mycket jag vill göra om där. Lägga sen, fixa rabatter, plantera buskar och en massa roligt! Men det kostar och de får vänta helt enkelt. 
Åt lunch ute i solen och sedan var det lite middagsvila en kort stund. Därefter begav vi oss till kyrkan.. ja ni hörde rätt. Vi var i kyrkan och det var varken dop, bröllop eller begravning utan en "vanlig" gudstjänst. De hade lite Astrid Lindgren tema hade vi blivit tipsade om så vi tog en chansning för att se om det kunde vara något kul för alicia. Efter kyrkan så var det fika och där fick hon tillslut träffa sin stora idol Pippi. Bara att se ögonen på henne när hon såg Pippi gjorde att jag fylldes med glädje. Lite blyg var hon men jag såg på henne att hon tyckte det var toppen! Stod någon meter ifrån henne och skrattade, pekade och ville att jag skulle kolla jag med:) 
De hade även gjort en sketch från både Pippi och från Emil och det va jättebra. I går kväll så började de visa Emil på barnkanalen och de var den filmen där Emils pappa fastnar med foten i råttfällan och Alicia ville se det i morse igen vilket hon fick. Sedan pratade hon om det och tyckte det var så kul. Så när de då börjar denna sketch så är det just den scenen de gör så det va riktigt kul:)
Var även en barnkör som sjöng massa olika låtar. När alicia ska somna så brukar jag med min vackra röst sjunga Idas sommarvisa för henne och hon är väldigt noga med att man bara sjunger den när hon ska sova.  Sjunger man den annars så blir hon ledsen. Så självklart började kören sjunga den låten och hon blev ledsen direkt haha. Så himla söt. Men det gick över snabbt och hon fastnade i sketchen igen. Så glad jag är att vi gick dit. Hon har inte pratat om annat ikväll och hon berätta om hur hon kramade Pippi när hon skulle säga Hejdå. Det är så kul att kunna få göra sådana saker för sina barn och se en sådan glädje! Astrid Lindgrens värld är ju bara ett måste i sommar!!
Ikväll har vi ätit god mat och myst i soffan med jordgubbar och blåbär till loppan! Nu är jag fylld med glädje och energi och det är så skönt dessa stunder man kan känna såhär. Man bara glömmer bort allt annat för en stund och kan låtsas att allt är precis som vanligt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0