Kom med idéer

I morgon ska vi ner till barnonkologen i lund igen. För Alicias del blir det röntgen,behandling och samtal och lite utvärdering. Några timmar ska vi spendera där. Jag är så tacksam för dessa få timmar vi är på sjukhuset. Jag tänker på dessa barn som bor på sjukhuset eller ständigt åker in och ut och får mycket aggressivare behandling än alicia. Jag tänker på dessa barnen, deras syskon och föräldrar. Hur hela deras värld vänt upp och ner precis som vår gjorde. Vi ser dessa barn som kämpar för att överleva cancern och alla har leende på läpparna ofta. Barn är verkligen kämpar och även deras föräldrar! 

Nu till anledningen med detta inlägg.. jag skulle vilja göra något för de som är inlagda där just nu. När vi låg inne mycket så uppskattade jag varje liten gest som någon gjorde. Allt från att någon hade köpt godis och bjöd på, gjorde lyxig fika, något barn kom med en ros till alicia, hon fick 500 kr på hm och massa annat smått som verkligen värmde i den situationen vi befann oss i och egentligen befinner oss i bara det att vi får vara hemma. 
Nu ber jag om tips och idéer på vad man skulle kunna ha med sig ner till barnen.. som ni vet är inte pengarna på min sida just nu direkt och vi ska ner redan i morgon så får se om jag hinner fixa något tills dess. Annars så ska jag göra det till nästa gång. Så snälla har ni några idéer eller rent av något hemma som kan vara till hjälp så säg till för jag kommer själv inte på så mycket!;) 


Kommentarer
Lina W

Tack för igår!💜 Du kan väl baka något, du är ju så duktig på det!!😊

2015-03-05 @ 10:52:17
Malin

Ballonger är väl alltid uppskattat av barn 😀

2015-03-05 @ 14:43:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0