förbannad

I går var jag så glad över de bra beskeden och det är jag fortfarande. Ringde försäkringskassan i morse för att kolla lite när pengarna kommer.. Detta samtal fick mig att börja gråta när vi la på. 
De har hela tiden sagt till oss att vi skulle ha vård av allvarligt sjukt barn och att det absolut inte var några problem att båda var hemma under utredningen och när behandlingen började. Det fanns inte så många alternativ ändå för alicia mådde inte toppen och varken jag eller Robin mådde bra. Han orkade inte jobba och kan orkade inte ta hand om ett sjukt barn och en bebis i det tillståndet jag var i. Vi har varit glada för att vi kunde vara hemma båda och att det i alla fall funkat bra. Trodde vi...
Idag säger de att de skickat ett brev till oss (som vi inte ens har fått) där de nekat vår ansökan om vård av allvarligt sjukt barn. I alla fall de dagarna vi varit hemma om jag förstått det rätt. De dagarna vi varit på sjukhuset ska vi skriva upp och lämna in. Bara det tar på krafterna att behöva gå tillbaka och gå igenom dag för dag var vi var. Men de övriga dagarna där vi "bara" gått hemma och tagit hand om Alicia när hon var dålig räknas inte. För det var inte fara för hennes liv... de dagarna tycker dom att vi ska ta ut mamma och pappa dagar för.. alltså ska vi behöva ta dubbla dagar nu helt plötsligt. Hade de kunnat kläcka ur sig detta från början så hade i alla fall en av oss eller båda kunnat vara sjukskrivna istället eftersom att vi mår dåligt. 
Jag blev så förbannad under samtalet och i slutet så rann bara tårarna. Det krävs inte mycket för att knäcka mig just nu och idag kände jag mig helt knäckt. Nu drar ju detta ut på det hela ännu mer och jag förstår ju själv att pengarna inte hinner komma innan det är dax för nästa räkningar att betalas. Jäkla tur att Robin började jobba så fort han orkade så att han i alla fall får en liten lön denna månad. Så glad jag är att vi hade undansparade pengar så vi faktiskt klarat oss dessa månader men jag kan säga att de pengarna försvinner snabbt:/ 
Tycker bara inte att man ska behöva må dåligt över ekonomin när man går igenom något sådant och vi har ansökt och gjort rätt med allt. Att de bara inte kan kläcka ur sig från början hur läget är! När vi ringt dom flera gånger och de har sagt att de bara väntar på att få kontakt med läkaren och sedan tar de 1-2 dagar tills vi får pengarna! Åh jag är så sur!! Jag saknar att kunna leva normalt och att slippa att ständigt oroa mig för pengarna! 

Så tack nu har denna fattiglapp fått gnälla av sig! Men glädjen från läkarsamtalet har gjort att jag ändå varit på bra humör idag! Dessutom har jag haft en väldigt mysig dag med mamma och barnen. Tog en promenad till hembygdsparken idag igen. Vädret var underbart ju! Alicia somnade precis när vi kom ner nästan så vi satte oss och åt lite. Sen var det full fart på alicia men roligast är att gunga! 
Senare åkte jag iväg på spa. Visst låter det underbart? Badade i lugn o ro och bara njöt av tystnad och ensamheten i några minuter. Sen var det dax för massagen. Låter också underbart.. och yes den gjorde nytta men den gjorde ont! Herregud alltså. Men var riktigt välbehövligt för jag har så ont i hela kroppen och det strålar o spänner. Nu fattar jag varför! Ben och rumpa var nog värst! Men hade jag haft råd hade jag gått mycket oftare. Har ett presentkort på thaimassage också som jag får utnyttja snart. Tack till laxen spa för en underbar och en aning smärtsam stund!😉på onsdag ska jag dit igen men då blir det mer avslappning för då är det dax för ansiktsbehandling! Också väldigt välbehövligt!

Nu ska vi lägga oss snart oftast samla energi till i morgon då det är dax för behandling igen. Och ca 1000 frågor till kuratorn! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0