check

Nu är vår första milstolpe nått.. alicias första 6 veckors intensivbehandling är avklarad och vi är framme vid första utvärderingen. Idag gjorde hon röntgen så i nästa vecka får vi reda på svaren. En aning nervös väntan nu men jag bara antar att det kommer att se bra ut faktiskt. Hon är ju så pigg och har inte ont så det måste ju vara bra. Känner lite att om detta vet den intensiva och jobbigaste delen i behandlingen så fixar vi detta lätt! Dessutom har det varit under den absolut tråkigaste årstiden där energin alltid är noll ändå men nu är det gjort. Mars månad är här, våren börjar komma.. det blir ljusare och lättare. Nu får alicia inte mer medicin mer än på helgen lite antibiotika i förebyggande syfte. Skönt att få lite paus och tjata om medicinen tre gånger om dagen. 
När vi kom ner till Lund så var tanken att vi skulle få träffa kuratorn och gå igenom lite praktiska saker men han var sjuk. Så det får visst vänta lite till. Vi trodde också att hon skulle få behandling idag men det visade sig att det var sista förra gången för denna period. Skönt!! Så det var ett stick i fingret och röntgen som hon fick stå ut med idag men det gick fint. Hon är så duktig så! Låg still men var ledsen men det är nog mest för att det är obehagligt. 
Hon hade så roligt på sjukhuset att vi knappt fick hem henne. Körde bilarna, sparkade boll, kollade fiskarna och krokodilen, ryktade en häst. Ja hon har sina rutiner där nere och jag känner att det är viktigt att hon får tid till att leka av sig och göra lite vad hon vill där. Jag vill inte stressa hem så fort allt är klart för då kommer hon inte tycka om att åka dit. Just nu tycker hon om det och pratar mycket om doktorn här hemma. Hon riktigt sken upp när hon såg doktorn (sjuksköterskan vi brukar ha men alla är ju doktor för alicia). Sköterskan blev så glad att Alicias kom fram och inte va rädd för henne trots att det alltid är hon som sticker henne och ger behandlingen. Hon charmade nog hela avdelningen idag med sitt härliga och tokiga humör och det blev många skratt. 
Trots att det var ett bra besök så gick all energi ur mig på vägen hem som den brukar göra. Jag brukar vilja köra men idag fick Robin köra hem och tur va det för jag blev helt slut. Ska aldrig boka in något efter besöken där nere för jag orkar inget. Som tur va kom vi hem och åt lite pannkakor och sen ville Alicia se på Lotta och jag kunde slumra till lite. Robin tog sen med henne upp och lekte på rummet och wilma somnade intill mig gott. Så skönt att det gjorde att jag varit pigg i kväll och vi har haft en mysig och rolig kväll. Dock såg jag nu att Robin precis slumra så han var nog också trött!:) 

Idag fyller lilla Memphis 1 år! Första barnet ut i 2014-Ligan och han har blivit så stor!:) Grattis till Memphis och även Grattis till lilla Elvira som har namnsdag idag!😘
I morgon blir det kalas men annars inget planerat!:) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0