behandling nr 7

Så var det dax igen, varit i Lund för behandling och det har gått jättebra. Duktig som vanligt och idag var hon inte mycket ledsen alls när de satte droppet eller undersökte henne. Hon hade skoj och lekte och pratade med personalen. Jag känner mig så trygg med personalen där nere. Läkarna är toppen och jag pratade med dom om vad försäkringskassan sagt och de tog tag direkt i att ringa och skriva läkarintyg. Kuratorn hjälpte mig en del och det känns skönt att så många engagerade sig i att detta ska lösa sig. De hade aldrig varit med om att något barn med denna diagnos hade blivit nekade detta förr så nu dra jag verkligen stå på mig! Så mycket praktiska saker som tag en massa onödig energi ifrån mig som jag gärna hade lagt på barnen istället! 
Vi fick idag ett snöre med pärlor på som ska symbolisera de olika undersökningar och behandlingar som alicia gått igenom. Så i morgon ska jag sätta mig och pyssla ihop detta band. Hoppas inte att detta kommer att bli allt för långt utan att det bara symboliserar denna behandling och sen är det helt slut!

Nu håller vi helg och vi har en mysig kväll. Tjejerna har badat och jag tagit en dusch. Båda två sover gott nu. Wilma är det full fart på nu. Vilken dag somhelst tror jag att hon kommer krypa.  Just nu så ställer hon sig i krypposition och slänger sig fram och ålar snabbt. Var riktigt nära på att ställa sig upp mot en fåtölj idag! Men det får gärna vänta lite till faktiskt. 

Var ju på massage igår.. kan säga att det känns rätt bra i rygg, rumpa och ben idag. Kunde knappt gå efter att vi suttit i bilen till lund och robin bara skrattade åt mig!

btw- oftast orkar jag inte läsa igenom inläggen och jag har nog någon konstig inställning på mobilen för den ändrar fast jag skriver rätt ord och stavar rätt till något helt annat ibland. Så om det inte är någon superbra svenska i texten så får ni ha lite hänsyn till det!:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0