Tillbaka till vardagen

Idag gör vi ett försök att gå tillbaka till vardagen igen. Robin är och jobbar och jag är hemma med båda barnen. Det känns så annorlunda på något sätt.. sist jag var själv med båda barnen en hel dag var dagen innan vi fick veta att alicia hade en tumör. då hade hon ordentligt ont och det var riktigt jobbigt att vara hemma själv. Hon gick knappt och ville bli buren mycket och blev ledsen hela tiden. Idag har vi haft en toppendag än så länge och lekt ute i snön och åkt pulka. tog en promenad med mogge, wilma i vagnen och alicia i pulkan. såg nog lite roligt ut men det gick:) jag är så glad för att alicia mår så mycket bättre nu än för två månader sen. Hon är mycket gladare! men visst själv mår man nog inte så bra som jag tror att jag gör och därför har vi sagt att vi ska mjukstarta lite med att Robin går tillbaka till jobbet. Jag har så svårt för att be om hjälp så jag hade inte vågat be honom stanna hemma om det hade varit för jobbigt. Så idag och i morgon jobbar han och sen får vi se hur alicia reagerar på behandlingen denna veckan och kanske jobbar han 4 dagar nästa vecka. Robin vill vara med på varje behandling nu i början och det är jag glad för. Det känns som att det är viktigt att vi båda är lika delaktiga i detta och mycket för Alicias skull. när vi varit iväg hos doktorn kan hon berätta i flera dagar om vad som hänt och vilka som var med. sist satt hon i Robins knä när hon fick droppet och detta minns hon än så vi vill båda vara med. Hon är så söt för varje gång hon nämner doktorn så gör hon det med glädje och stolthet. Hon är så stolt över sin slang hon får droppet i och visar gärna för alla. Det känns som att vi hanterat detta på rätt sätt eftersom hon har en bra syn på allt detta. Jag tycker faktiskt det har varit riktig mysigt att ha en dag för oss själva haha. att få vara med tjejerna och ha fullt fokus på dom. Jag har insett att jag blivit väldigt lat när Robin va hemma.. det har varit svårt att få igång rutiner. känns som en lång semester fast av helt fel anledning. Men nu så ska bara förkylningen släppa också så kan jag komma igång med träningen igen och få kanske ännu mer energi!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0