söndag

Idag har vi hjälpt syrran att flytta lite. Eller ja mest Robin har hjälpt till. först va vi på ikea o köpte lite saker och sedan bar dom in sakerna medan jag va hos mamma med barnen. Robins mamma passade alicia och dom hade bakat goda bullar och det verkade som alicia hade haft väldigt roligt:)
jag har börjat bli lite täppt i näsan och känt mig lite krasslig idag. Hoppas det försvinner till i morgon. vill ju absolut inte få feber så jag smittar alicia.
Hon har varit pigg efter andra behandlingen. ibland blir hon lite speedad och ibland tröttare än vanligt. magen har nog börjat svullna av kortisonen för tycker den är som en ballong hela tiden och i övrigt är hon ju ganska smal.
Hon har blivit så duktig med att ta sin medicin. Hon skrattar och springer iväg lite men sen stannar hon upp och tar allt på en gång. dricker lite vatten, får nappen och sedan får hon välja ett klistermärke att sätta på en låda som belöning. har funkat väldigt bra. innan var det skrik varje gång och det var så jobbigt!

wilma mår så bra så. Eller ja hon har faktiskt varit lite snorig idag men inte mer än så. Det är verkligen en glad och enkel unge! så nöjd för det mesta och hon älskar att kolla på när alicia tramsar sig:) tycker hon sover ganska bra på nätterna. ammar mellan 20-22 någon gång och sedan kan hon sova upp mot 7 timmar i sin säng innan jag tar över henne till oss och jag ammar i sängen. liggamning är helt underbart på natten! slipper gå upp och man kan ligga och slumra till själv. annars har jag väldigt svårt för att somna om på natten om jag går upp så detta passar perfekt. behöver aldrig vara uppe med henne på natten för att hon är ledsen eller inte kan sova! nu hoppas jag inte att jag får ångra att jag skrev detta!!
Alicia sover också i sin säng men vaknar ganska ofta och är ledsen och då får hon komma över till oss och sedan snurrar hon runt mellan oss. mysigt men man får ingen vidare sömn själv. just nu har jag en liten wilma i min famn som sover gott, ska kila upp och lägga henne i sin säng och sen ska jag också lägga mig


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0