fattigt

Ja nu är det två månader sedan jag fick några pengar förutom barnbidrag. Robin fick lite pengar förra månaden men hade ju inte jobbat så många dagar så det räckte inte hela vägen till alla räkningar. dagarna går men vi ser inte röken av några pengar... på måndag måste vi ringa igen och va på dom. Jag har aldrig haft krångel med försäkringskassan innan men detta tycker jag tar för lång tid. snart ska denna månadens räkningar vara betalda och det svider ganska bra på kontot nu. Efter vattenskadadan, bilen som skulle lagas, mogges operation, jul, dop, födelsedagar så är där inte så mycket pengar kvar.. man måste ju fortsätta att leva och mediciner och allt kostar ju som alicia behöver. resorna till lund och betala parkering.. det sticker snabbt iväg. Och visst vi får ersättning för detta sen men det hjälper ju inte just nu.. och både jag och Robin hatar att låna så vi vill gärna fixa detta själva. Men nu får vi hoppas pengarna kommer innan räkningarna ska betalas så man inte blir helt pank. vet inte hur folk gör som inte har pengar undansparat, då klarar man ju inte sig så fattar inte hur det kan få ta så här lång tid.

Idag är alicia väldigt trött. Robin tog med henne ut till lekplatsen och gungade men energin var inte riktigt där. så efter lite lugn lek kom dom hem igen och vi har myst mycket. leker doktor och läser lite bok. nu har hon somnat så får se om hon är piggare i eftermiddag annars tänkte jag ta ner täcke och kudde o bädda ner oss i soffan och se på någon film som hon får välja. har hon tur kanske man kan få lite popcorn till filmen:) men jag hoppas hon är piggare och orkar leka istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0