en bra söndag

I lördags var alicia väldigt trött hela dagen och vi hade ett lugnt tempo. I går var hon dock betydligt piggare och det var full fart hela dagen nästan. Vid lunch så kom min familj och benson  hit så grillade vi korv på baksidan. Alicia sparkade en del boll och hon var verkligen jätteglad. Skrattade massor och det var så härligt att se henne så glad. Sen gick vi in och lekte på hennes rum en stund. Därefter blev det middagsvila och sedan handlade vi. I kassan så ställer alicia framför kassören och börjar skratta. Bara står och tittar på honom och riktigt hånskrattar haha.. en aning pinsamt var det faktiskt men vi skrattade gott åt det. 
Kvällen spenderades hos Alicias farmor och farfar. Hon kändes så trött när vi åkte därifrån vid 8 så jag trodde hon skulle somna i bilen. Men icke... kl 10 var hon pigg och ville äta mer mat. Hon har fått en väldig aptit nu. Man kunde ju få det av kortisonet och äntligen slog det på henne. Vi har ju fått kämpa en del för att få i henne mat innan. Sjunga, leka med lera, rita,titta i mobilen... ja vi har försökt allt för att få henne att äta och ändå har vi fått mata henne för hon har inte haft något intresse  av att äta själv sålänge det inte är korv eller någon annan favorit. Jag har undrat vad vi gjort för fel men nu inser jag att det bara berott på att hon helt enkelt inte haft någon aptit. Nu sitter vi lugnt o stilla tillsammans vid bordet och äter utan att behöva hålla på med något annat samtidigt och så skönt det är!! Hon har även börjat bli väldigt rund i ansiktet vilket man ju också blir av kortisonet. 
Idag har vi en ganska oplanerad dag så får se vad vi ska hitta på. Ska nog förbereda lite mat till kvällen i alla fall så jag kan sticka iväg o träna lite. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0