cancer?

Idag är det internationella barncancerdagen... något som jag aldrig trodde att jag skulle uppmärksamma speciellt mycket eller känna att vi tillhör. från början fick vi ju höra att Alicias sjukdom inte var cancer men mer och mer verkar det tillhöra det. eller läkarna vet inte själva så alla säger olika. Men vi är på cancer avdelningen, hon får samma behandling som cancer patienter, vi tillhör barncancerfonden.. ja allt faktiskt. Så det är mycket lättare att säga att hon har cancer. men det tar emot så jäkla mycket, inte har väll min fina lilla unge cancer.. eller en sjukdom överhuvudtaget!! men jo, det är något jag måste acceptera och leva med hela livet. tacksam är jag i alla fall för att hon är så stark och pigg mitt i allt. Hon är nästan som vanligt och för några sekunder glömmer man nästan bort att hon är sjuk.
vi får höra så fina ord om att vi är starka föräldrar och en massa fint men man har ju inget val. Jag tror inte vi har fattat någon av oss vad vi är mitt uppe i. ibland slår känslorna på en och då är det viktigt att låta känslorna komma och få vara ledsen. att prata känner jag är otroligt viktigt för att kunna bearbeta allt. Jag och Robin försöker ha en bra kommunikation och prata mycket men det är inte så lätt för man vill inte prata över huvudet på alicia. Hon förstår så mycket nu.

I vilket fall så känner ni att ni har 50 kr att avvara denna månaden så kan ni smsa HOPP till 72900 så går de pengarna till barncancerfonden... och jag kan säga att den fonden är otroligt bra. så mycket saker de gör för de sjuka barnen men även för föräldrarna. trodde faktiskt inte det var så mycket men jo den är helt fantastisk. så även om jag inte fått några pengar förra månaden och är back några tusen kr så ska jag skänka den lilla 50 lapp för det står mig så varmt om hjärtat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0