behandling nr 20

Idag var det dax igen. Vi fick ju skjuta på behandlingen över julen så vi har fått några extra dagar där Alicia har kunnat hämta sig lite och hon har varit så pigg. Många av dagarna senaste veckan har hon inte ens vilat middag och sen ändå varit ganska pigg under resten av dagen. En väldigt stor skillnad på henne och det har varit så skönt. Nu får vi se hur hon reagerar efter denna omgång men hoppas på att vi inte märker så stor skillnad. 
Vi trodde att vi hade två behandlingar kvar efter den idag men så sa läkaren att vi endast har en kvar! Jag blev så glad och rörd att jag nästan började gråta. När jag såg glädjen i hennes ögon när hon sa det så insåg jag att det verkligen är nära nu och det ska bli så otroligt skönt! En endaste gång till ska vi ner för att få cytostatika! Sen blir det ju röntgen och undersökningar och massa annat ändå men just behandlingen slipper vi, hoppas jag. Inget är ju helt säkert förrens sista röntgen och prover är tagna. Så det verkar som att Alicia kommer att ha avklarat sista behandlingen innan sin treårsdag:):)
 Idag var det en ganska jobbig dag för Alicia där nere. Proverna vi tog igår hade inte lyckats så vi fick först ta om de och vänta ett tag på svaren innan vi kunde starta igång. Alicia var väldigt ledsen och jag fick hålla fast henne med både mina armar och ben för att det skulle gå. Skrek att hon inte ville ha slangen och att hon ville hem. Efter att ha fått sitta i min famn och gosa och lugna ner sig en stund blev det lite bättre och sen gick läkarundersökningen mycket bättre. Där är hon så duktig och låter dom göra vad dom ska.. förutom att gapa. Men hon slapp denna gång så det va skönt för henne!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0