kortisondagar

Det är sådan skillnad på Alicia från behandling till behandling. Hon får alltid samma dos och med samma mellanrum... Alltid kortison fem dagar efter behandlingen och hon reagerar så olika alltid. Ibland märks knappt något på henne och ibland blir det som denna gången. Nu är hon tydligt påverkad av kortisonet och dess biverkningar. Hon är speedad för att nästa stund vara trött, humörsvängningar, svårt att somna. Hon blir inte riktigt sig själv och man vet aldrig när eller för vad hon bryter ihop. Men idag är sista dagen så jag hoppas det snart blir lite lättare dagar igen. Men hon har i alla fall varit pigg denna gång. Inte kommit till ro för att vila så fick va vaken hela dagen igår. Och somnade inte förrens halv tio.. men det är också jobbigt när hon vägrar somna fast hon är så trött!

Idag sitter jag med lite planering till walk of hope. Bara en vecka kvar nu ju!:) i eftermiddag ska vi på kalas till barnens kusin wilmer som fyller 1 år!:) 

Inatt kunde vi sova i vårt sovrum igen. Nästan helt klara nu och jag är nöjd. Ska bara köpa lite ny inredning och sådär. Faktiskt första gången på länge som jag vaknade och va pigg och kunde gå upp utan problem. Tror det hade mycket att göra med att det blev så ljust i rummet. Kanske inte optimalt om man har svårt för att somna på kvällen men de problemen lider inte jag av så jag har gärna det ljus så jag kanske kan komma upp på morgonen!:)

igår kväll var vi hos Lina och Andreas och barnens andra kusin Elvira. Barnen leker så lugnt och fint tillsammans och det blir mycket kramar. Fler än jag som tycker wilma och Elvira är lite lika?:) 

Tog dessa bilderna i helgen på tjejerna och jag tycker wilma plötsligt ser så stor ut!! 12 dagar kvar tills hon fyller 1 år!!


Kommentarer
Anonym

Wilma är ju väldigt lik både Robin o Lina..

2015-08-24 @ 23:16:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0