typiskt

Jag försöker alltid förbereda alicia när vi ska iväg till sjukhus eller något liknande. Idag skulle vi ner till vårdcentralen för stick i fingret för att kolla hur hennes värden ligger. Hon tycker som vanligt att sådant är ganska kul (fram tills att det väl är dax att sticka). Så frågade ja henne innan om hon skulle sitta själv eller i mammas knä. Sitta själv blev svaret och tänkte att det går ju bra när det bara är ett stick. Tyvärr så kom det inte tillräckligt med blod. Hon satt nog i fem minuter snällt med fingret medan undersköterskan försöker att få fram lite blod.. blod över allt annars men inget i röret. Sticker om och hon börjar nu bli gnällig men inte så ledsen än. Sitter jättefint och är så duktig min lilla tjej. Gick inte riktigt ändå så en annan fick komma och ta över efter ca tio min o då gick det direkt. Hon va ganska ledsen då men satt snällt kvar själv. 
Alltså min lilla,lilla kämpe! Du är så duktig!! Hade det bara gått på första försöket så hade det varit perfekt och en lätt match. Nu blev även detta lilla stick en jobbig upplevelse för dig!! Åh vad jag hatar detta!!

Bamsen skulle såklart vara med :)


Kommentarer
Anonym

Stackars lilla hjärta😢❤️

2015-04-17 @ 16:16:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0