ekonomi

Jag minns faktiskt knappt hur mycket jag skrivit om detta ämne innan. Vet bara att jag delade med mig om när vi hade det fattigt och inte fick pengar från försäkringskassan och att jag sen gjorde ett inlägg när vi väl fick pengarna!

Vill ju inte bara ha gnällt här om det ekonomiska utan nu är det även lite positiv och det vill jag dela med mig av:) fick ju beviljat vård av allvarligt sjukt barn vilket gör att vi sparar våra föräldradagar och jag kan nu ta ut dessa dagarna 7 dagar i veckan. Innan har jag tagit 3-4 dagar och snålat mycket för att spara våra dagar. Nu blir det mer pengar i månaden och dagarna är kvar vilket är en lyx mitt i allt det här. 
Jag har haft så svårt att glädjas åt dessa pengar som vi får. De kommer inte av en rolig anledning alls men nu är läget som det är och jag måste acceptera det och försöka glädja mig åt det man kan. 
Vi ansökte även om vård bidrag. Det är ett bidrag man kan få för sådana kostnader som tillkommer extra nu. Så som tvätt, mat på sjukhus, apoteksvaror, parkering.. ja det blir en del. Så nu blev vi beviljade det bidraget också så vi får ut 2300 kr mer i månaden. Kommer få 9000 för denna period som varit. Äntligen kan vi börja få ihop lite på sparkontot igen...det har ju bara gått minus i några månader nu. 

Sedan fick vi dessutom ett engångsbelopp från försäkringsbolaget. Lite som ett skadestånd och en lite större summa pengar. Detta ska vi föra över på något konto och förvalta sålänge tills vi vet hur vi gör med dom. Alicia får de kanske när hon är tillräckligt mogen för det. En resa tillsammans ska vi i alla fall göra när behandlingarna är över och hon kan! 

Så äntligen känner jag mig inte jätte fattig längre. Jag kan unna mig att köpa saker till tjejerna som de inte behöver egentligen och det är så skönt, och kul!;) men jag måste fortsätta spara för man vet aldrig vad som händer nu och jag vet hur viktigt det är att ha lite extra pengar nu. 

Är glad att vi har trygg hansa som försäkringsbolag åt barnen. Det var bland de första läkarna frågade när vi kom till onkologen i lund och de sa att trygg hansa brukade vara bäst så det är ju bra! 

I morgon ska jag ner på banken och kolla vad som är bästa sättet att förvara pengarna på och sen ska jag ta en runda på stan:) ska även till vårdcentralen för de prover alicia måste ta varje vecka. Sen måste det städas och Robins mormor kommer på fika när Robin slutat jobbet:) törs man hoppas på att hinna baka något? Jaja vi får se hur mycket på den listan jag lyckas bocka av haha! 
Var hos farmor och hälsade på idag och min lilla kusin kom. Alicia blir så glad när Eric kommer och hur söta är de inte tillsammans?:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0