behandling nr 8

Igår fick Alicia sin åttonde behandling nere i Lund. Var en ny sköterska och läkare och Alicia reagerar mer och blir mer ledsen när det inte är samma som hon brukar ha. Man märkte för första gången av lite stress och personalbrist. Tog längre tid än vanligt och kändes lite rörigt. 
Robins mamma var med oss ner igår och det tyckte Alicia var jättekul. 

Vi fick ett års gratis medlemskap i barncancerfonden igår. Där får man följa med på utflykter, billigare boenden och andra förmåner. Alicia fick en stor ryggsäck full med saker som lera, pennor, gosedjur, pysselbok, massageboll, termometer och en massa annat. Vi skulle även få biobiljetter och sedan fick vi ett presentkort på ICA.. på 2000 kr!! Alltså jag vet att jag sagt det innan men barncancerfonden är för bra! Dom gör att man får lite lyx mitt i allt helvete. Även om det bara är pengar så är det till stor hjälp just nu!:) men inte trodde jag att vi någonsin skulle vara medlemmar där och jag önskar så att det inte var så! Här hemma ser jag saker dagligen där det stå barncancerfonden på. Saker som alicia fått. Och varje gång så blir jag påmind om allt... 

Idag har loppan varit pigg och glad. Inte märkt något alls faktiskt på att hon fick cytostatika igår och det är jag så glad för! Vi har varit på brunch hos Malin och Linus som är nere från Stockholm! Vad jag önskar att ni flyttar ner snart!!sen åkte vi till min farmor en sväng. Var så längesen vi var där nu och det var kul att träffa henne igen:) pigg och härlig gumma det där!:)

Wilma har inte varit sig själv senaste dygnet riktigt. Vaknade vid tre inatt och ville inte amma. Kom aldrig tillro hos mig så Robin fick ta henne. Dom hade somnat i soffan:) på hela dagen har wilma inte velat amma. Bara stöter bort mig och blir ledsen. Maten går bra och vi fick till och med i henne välling nu ikväll. Hon har inte tagit flaskan så bra senaste tiden så hoppas i alla fall hon fortsätter att ta den för då gör det inget om hon nu inte vill amma mer. Undrar om det är en tand som spökar eller vad det är med henne.

Nu blir det snart sängen då jag som vanligt på kvällen är helt slut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0