resan börjar!

Så har vi kommit ner till Lund och fått vårt rum som vi ska bo i. känns så sjukt när man tänker på att vi nog har ett antal nätter, dagar och kanske månader som vi ska vara här. Hoppas inte det handlar om år! Men personalen är bra och alicia har kul sålänge det inte är någon undersökning eller liknande som ska göras.

Jag ska nog ta det lite från början för er som inte riktigt hängt med. Det hela började för 1.5 månad sedan ungefär när kusinerna va hemma hos oss. Alicia och phoenix lekte och han knuffade till henne och hon blev jätteledsen vilket alicia inte brukar bli. va ledsen hela kvällen och va vaken till tre på natten. dagen efter haltade hon och hade jätteont. tänkte att hon nog bara stukade foten i fallet för det va inte så farligt hårt han puttade. dagarna gick och om började få mer ont o halta mer. kollade de hos läkaren men de ville hon skulle komma tillbaka om en vecka. De gjorde vi och blev skickade på röntgen då hon haltade fortfarande. började misstänka att hon fått en spricka i benet eller höften. röntgen visar inget och läkaren säger att hon kan ha det så här ett tag nu. att barn kan halta ett tag och att det nog inte är något.

Men jag känner på mig att det visst är något fel. Hon hade ju som sagt jätteont så jag åkte in till Helsingborg och satte mig på akuten. blev skickad på röntgen igen och den visade inget igen. dagen efter blir vi skickade på ultraljud på höften för att utesluta höftsnuva. visar inget heller och får en ny tid nästa vecka för återkontroll.
kommer dit och då har hon börjar få mer ont och haltar mer. Inte sprungit något alls sen hon började halta så hon la in henne för observation i helsingborg. dagen efter görs ett ultraljud till men hittar inget denna gång heller.
man beställer en tid för MR undersökning och den tiden får vi torsdagen den 18 december. Jag börjar bli orolig men de säger att jag inte ska vara det utan att nu misstänker de en infektion i höften. åker in till Helsingborg med mamma och hon skickas ner på MR och sövs. kan ta upp mot en timme säger de innan det är klart. Vi väntar och väntar... o väntar.. tror det går 2.5 timme innan de kommer och säger att hon snart är klar och att jag ska få prata med läkaren så länge. mamma följer med in i rummet och dörren stängs... och där förändrades mitt liv på några sekunder. ordet tumör näms och jag slutar lyssna. vad fan säger hon? sitter hon och skämtar med mig?? jag gråter och gråter. vill bara ringa Robin men jag vet att jag måste samla mig och försöka få in den lilla information de har. Dom hade skickat vidare henne på en CT och därför tog de sådan tid.
får ringa Robin och vi får ett eget rum. Det var det värsta samtalet jag någonsin behövt ringa. att behöva säga det i telefon till honom va hemskt. han kom in snabbt han och Denise. Alicia var färdig och jag fick komma ner och träffa henne äntligen.
som jag kramade henne och hon va så ledsen och hade inte vaknat riktigt än.. minuterna går och tankarna bara snurrar! man är i total chock och samtidigt vill man vara där för alicia och vara stark för henne. Vi får komma upp till avdelningen igen när hon vaknat till och fått smärtlindring. Många jobbiga samtal hade jag att ringa till våra närmsta och alla va lika jobbiga!
vi valde att åka hem då det ändå inte skulle ske så mycket mer nu. De skulle skicka bilderna till läkarna i lund och sen skulle vi få komma ner på måndag och gå vidare med utredningen och där är vi nu.
dessa två dagarna vi har varit hemma har varit riktigt långa. som vi har gråtit, pratat, stöttat varandra och njutit av tiden hemma. Alicia har varit väldigt pigg och glad och vi har haft mycket besök så hon har haft kul. Idag är det söndag och vi är i lund och har varit här i 6 timmar nu... I morgon är det biopsi, sätta in porta cat och ta prov på benmärgen som gäller. för detta ska hon sövas igen vilket bara det tycker jag är jobbigt men jag får nog vänja mig vid det.. lixom allt annat!
vi vet inte så mycket än och det lilla vi vet eller som dom spekulerar skriver jag inte ut här förrens vi vet med säkerhet. nu ska vi börja med att se om den är godartad eller inte så snälla håll tummarna att den faktiskt är det!


Kommentarer
Carro

Kämpa på vännen! Jag håller tummar och tår!! <3

2014-12-21 @ 19:38:39
Anna Dau

Kramar till er.. <3

2014-12-21 @ 20:17:10
Angelica Röste

Vi håller alla tummar och tår för att det ska visa sig vara godartat ❤
Kram

2014-12-21 @ 21:25:28
Therese Stibe

Gråter och håller tummarna allt jag kan. ❤

2014-12-22 @ 22:54:43
Iréne

Hej vännen! Fick just reda på av Elin i USA om vad ni just nu går igenom!! Kan nog inte riktigt föreställa mig det om jag ska vara ärlig - men jag vet att du fixar vara den lugna, starka mamman vid alicias sida - precis som jag minns att du var som den lilla goa storasyster på Jordgubbsvägen.<3 Vi tänker på er! Kram Iréne m familj

2014-12-23 @ 00:02:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0