Lilla loppa - snälla bli bra!!

Åh det gör så jäkla ont i mig att varje dag se min lilla älskade Alicia ha så ont i sitt ben. vi vet fortfarande inte vad som är fel men det blir bara värre och värre... Hon har inte ens gjort ett försök till att springa på snart 1,5 månad. Hon blir ledsen när vi ska byta blöja, bära henne, rör benet, tar på skor, sitter i bilstolen.. ja i alla vardagsmoment nästan. Hon sitter gärna och myser eller har stillasittande lekar. ska vi leka på lekplatsen sätter hon sig gärna på kanten vid sanden och pratar istället för att springa omkring. vi ger smärtlindring men det tar inte bort det som gör ont. Hon vaknar på nätterna och är ledsen. ibland kan vi inte ens lyfta över henne till hennes säng utan att det gör för ont utan hon får sova i vår famn.

två röntgen och två ultraljud har dom gjort utan att hitta henne. Detta har varit hemska undersökningar för henne och hon gallskriker och jag vill bara ta upp henne. Nu räcker det att hon ser sjukhuset eller personalen närma sig så blir hon ledsen. vi är inlagda på barnavdelningen i helsingborg men får vara hemma på permission. Hon åkte ju dessutom på magsjuka (även ja o Robin fick ju det) vilket inte gjorde saken bättre. Nu på torsdag ska hon genomgå en MR undersökning så jag har allt mitt hopp på att dom hittar vad som är fel denna gången och att det inte är något allvarligt. annars vet jag inte vad jag ska ta mig till för jag måste få svar nu. Detta tar så mycket på mig att inte veta! att som mamma och pappa se sitt barn ha så ont hela tiden är så sjukt jobbigt. Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte kan få bort det onda. Denna jäkla väntetid inom vården suger! När det gäller barn borde de få gå före allt! man ska inte va ens två år och ha så ont så länge! Men nu ligger vi på.. jag ska inte ge mig..!

detta skriver jag för att jag håller dag efter dag på att bryta ihop. Ofta är det dock när alicia är ledsen och då kan jag inte visa mig ledsen för henne så jag kämpar på och kämpar på. Jag måste få skriva av mig och det kan va bra att ni vet hur jag mår just nu. Mina tankar är åt alla håll och jag ser det värsta framför mig efter varje undersökning som de inte hittar något på. Men innerst inne så vet jag att hon snart kommer bli bra igen och springa i från mig.. det bara är så det ska vara och så det kommer bli och jag önskar jag kunde spola fram tiden till den stund jag får se henne springa igen!!






Kommentarer
Svägerska och faster Kajsa

Fina fina underbara familj!
Lilla storasyster, kusin och syskonbarn Alicia.
Det gör ont att se dig ha ont, som tur är har du en grymt klok mamma och en envis optimist pappa som håller ihop fast att allt suger just nu.
Jag håller med dig Jessi, vill spola fram tiden lite, tillräckligt länge för att du ska vara frisk igen Alicia.
Finns det ngt vi kan göra för er Jess så snälla säg till, vi vill finnas för er!
Stora, varma och långa styrkekramar till er <3

2014-12-16 @ 15:52:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0