skärtorsdag

påsken är kommen och ikväll har vi haft familjen (förutom johan som inte kunde) på middag. får ju så ofta mat hos mamma och pappa så känns bra att få bjuda igen någon gång!
Alicia har gått och blivit förkyld samtidigt som hon har tänder på gång, ingen rolig kombination kan jag säga! men nu är robin ledig några dagar med oss så det är skönt att hjälpas åt när det är lite gnälligt. man känner sig ganska hjälplös tillslut... och ändå är hon säkert inte så gnällig utan bara jag som är van vid en glad unge jämt!
igår var jag ute i trädgården och rensade i rabatten lite medan loppan sov.. kan säga att min rygg var inte rolig alls på kvällen. grät av smärta och fick stödja mig på robin för att kunna gå men tillslut hamnade jag i säng och somnade gått.. i en timme sen vaknade alicia och va snorig och hade lite jobbigt och kom inte till ro. så i två timmar försökte jag få henne att somna innan jag tillslut lyckades. och då va ryggen ännu värre! idag tog jag min första citodon, orkar inte en sådan kväll till. men känner mig mest tung i huvudet och smärtan är kvar. fast hade kanske haft ännu ondare utan tabletten antagligen! så nu ska jag gå och lägga mig medan den verkar. i morgon är det långfredag och då ska vi först på påsklunch hos kajsa och marcus och sedan på födelsedagsmiddag hos Maria på kvällen! hoppas alicia mår bättre till i morgon och att denna natten blir bättre!

är förresten halvvägs i graviditeten idag, känns som att tiden går sakta just nu men fram till nu tycker jag den har gått fort faktiskt. och sommaren brukar ju springa iväg supersnabbt och sen har vi vår bebis här!:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0