köksplanering

så var det dax för nästa projekt här hemma.. har inte gjort så mycket på huset nu, eller okej vi har ju faktiskt precis målat om... men nu är det dax för köket att få sig ett lyft. vi har ju haft i planerna sen vi flyttade in att renovera köket men det skulle va längre fram. med lite ommålade luckor, nytt golv o kakel så har det ändå varit okej. nu känns det dock som att det rasar sönder. lådorna trillar, luckorna släpper och där vi har kastrullerna ska vi inte ens prata om. känns som att allt man tar i går sönder för tillfället. så nu gräver vi djupt i plånböckerna och bytar allt!
jag är ju sån att har jag väl börjat fundera på en sak så kan jag inte släppa det, vill helst ha nytt kök nu direkt men det krävs lite planering först. nu har jag suttit och ritat en massa kök och försökt få ihop det på bästa sätt. tror att vi är överens nu om hur vi vill ha det, i alla fall de stora sakerna så får man ta detaljerna sen.


här bjuder jag på ett litet smakprov på hur vill ha det. dock ska kyl o frys vara där högskåpen är på bilden.

nä nu ska loppan få komma ur sin pyjamas som hon fått mysa i fram tills nu och sen ska vi till öppna förskolan. hon vaknade dock redan sex i morse vilket hon inte brukar så får se hur pigg hon kommer vara i eftermiddag men lite sång orkar hon nog med:) sen ska jag iväg o svettas o plågas på ett cirkelfyspass!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0