Var tar tiden vägen?

Hjälp min unge växer ifrån mig.. Hon va ju bara ett litet spädbarn nyss och nu händer det saker! Har hela tiden tyckt att hon är tidig med allt och är väldigt mycket med i blicken.. Sa dom redan på bb och BVC säger de också. Vilket så klart är kul.. Men det går så snabbt!

Klockan är nu fem på morgonen och jag är klarvaken. Vaknade för en timme sedan och då låg Alicia kvar i sin säng och sov sött.. Vaknar tjugo minuter senare av ett svagt ljud i rummet. Kollar direkt mot alicias säng igen och möts av en annan syn än vad ja är van vid. Hon brukar alltid ligga på rygg och titta upp i taket och sparka av sig täcket när hon vaknar. Nu ligger hon på Magen med huvudet vridet mot mig och ler som bara den. Hon har vänt sig själv och är så nöjd. Att mötas av denna glada solstråle som ligger och kollar på en i halvmörkret värmde mitt hjärta så mycket att jag inte kan somna om.

Så ja nu kan hon vända sig från rygg till mage också. Hon har även gjort det på dagarna nu i ett par dagar så vi har fått se det själva, är häftigt hur dom utvecklas och lär sig nya saker. Sökte lite på nätet om när saker sker i de olika månaderna för jag har verkligen noll koll på det där.. Och jo hon är tidig! Hon är nu i det stadiet som fem,sex månaders bebisar är i och hon är lite mer än tre månader.
Nu menar jag inte att skryta om mitt barn när jag skriver detta utan gör de mest för att själv kunna läsa senare och för att uppdatera er om vad som händer hos oss, vet att många som bor en bit bort är intresserade av hur Alicia har det:) de säger ju att barn som är tidiga i det motoriska kan bli senare i talet sen, vi får vänta och se;)

Nähä om man skulle försöka och ta o somna om då alla andra sussar gott i rummet;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0