Det där med alkohol

Nä det klarar jag mig bra utan! Oväntat bra faktiskt. Trodde jag skulle sakna det mer än vad jag gjort. När jag plussade i början av sommaren så tänkte jag... " nu missar jag alla vinkvällar, en kall go öl en varm sommardag och alla sommarfester"... Icke! Den alkoholfria ölen smakade ju faktiskt bra så det funkar lika bra att ta en kall sådan. Vin är jag egentligen inte så glad för.. Cider är godare alkoholfri.. Drinkar också goda alkoholfria! Så jag klarar mig finfint!

Klart kommer jag dricka sen när det blir aktuellt igen.. Men inte alls på samma sätt och festlivet är inget jag saknar. Kan vara kul att gå ut och sitta och ta ett glas ibland men det kan man ju ändå göra. En fylla då och då kommer de säkert bli och då man kommer tåla mindre så blir man väll full på ingenting.

Nu kan jag äcklas av ordet full och bakis... Riktigt må illa när jag hör orden och när folk berättar om sina festhistorier som egentligen bara är väldigt äckliga att lyssna på. Känns som ett onödigt liv det som händer på fyllan.. Inte mycket bra saker händer då. Man hör vännerna berätta om festkvällen dom varit på kvällen innan.. I början kan ja känna mig lite utanför och tycka att jag saknar det. Men sen brukar det nästan alltid sluta med att jag tänker " Gud så skön kväll jag hade som slapp allt det där". Speciellt när man ser hur dåligt alla mår på söndagarna när jag är pigg o glad varje söndag!

Tänkte att jag skulle skriva av mig lite om detta ämnet då jag ofta får frågor om jag inte saknar alkoholen och festandet. Jag saknar att inte alltid bli medbjuden på festerna. För även om man är gravid så kan man vara med.. Annars saknar jag för tillfället inte det ett dugg! Trivs så bra med mitt liv och mår mycket bättre. Kroppen mår mycket bättre utan detta gift!
Hoppas ni känner likadant när ni är gravida och att det inte kommer vara jobbigt att va utan spriten. Men passa på och njut av era liv medan ni uppskattar det och tycker det är kul.. För man tröttnar nog faktiskt någongång. Men ta en vit helg ibland och njut av det för det är så underbart! Även om många redan gör det men vissa tycker ja festar hela tiden och jag förstår inte hur man orkar! Haha känner mig väldigt gammal och tråkig nu när jag skriver detta men så får det vara!

Snart startar vi ett nytt liv och inget gör mig så lycklig som det! bebis kom ut till din mamma och pappa nu för vi saknar och längtar efter dig något otroligt! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0