2013

då var det nya året här. ska bli spännande och se vad det har att erbjuda. eventuellt så är månaden kommen då vi kommer få träffa vår bebis för första gången! kan ju bli ett februaribarn också även om vi hoppas att den vill komma ut innan dess :) nu går vi in i den "tunga" perioden som Robin säger. tiden har ju gått så snabbt nu över jul och nyår och nu kommer januari som vanligtvis brukar vara väldigt lång och seg. att då gå i väntans tider kan nog kännas som en evighet men då hinner vi förbereda oss så mycket som möjligt i alla fall!

nyårsafton blev väldigt lyckat. blev jättegod mat och härligt sällskap. lagom lugnt och skönt för en höggravid tjej!: D tyckte det va kul att fira med Robins familj. annars firar man alltid nyår ute på stan med kompisarna och är litta lullig :D för en gångs skull kunde jag se raketerna och bara vara! Mogge va jätteduktig. Han va en aning rädd men vi stod alla utanför dörren och hade den öppen så han kunde va med om han ville. och han stod i dörröppningen och tittade och vågade sig ut ibland och få lite kel och godis innan han sprang tillbaka till dörröppningen och undrade vad tusan vi höll på med! dock ville han inte va ute själv idag riktigt så vi får ta det sakta men säkert så han känner sig trygg. är ju jätteviktigt hur dom reagerar i början så att han inte ska vara jätterädd hela livet. vi försöker att inte göra någon stor sak av det så han ser på oss att det inte är något farligt. kl 11 vaknade jag och kollade på mina trötta killar. helt utslagna båda två. så till alla er som sa innan vi skaffade hund att nu är det slut på sovmorgonen och allt sådan. Icke! här får man väcka sin hund 11 på morgonen för att ja tycker att de är dax för honom att äta o kissa! : )

Lille söte Phoenix va ju med igår! ja blir helt kär när ja ser den lille killen. hur söt kan man vara egentligen?! :) han somnade gott i min famn för en stund och han får mig verkligen bara att längta mer och mer efter vår lilla krabat! :D

nu ska jag återgå till mitt pluggande... går så där då jag inte mår bra alls idag. lite orättvist tycker ja det är när jag är den som är nykter men ändå vaknar och mår skit. ont i huvudet, illamående, fryser och allmänt kass och robin mår toppen!
ja just de.. igår när vi gick och la oss så tyckte ja nog att ryggen inte va så bra och hade ganska ont. robin skulle gå ner och fixa något och under tiden skulle ja bara vända över på sidan från ryggläge.. haha jo där fick ja. kom ingenstans och hela svanken låste sig o strålade ut smärta vid minsta rörelse.. så när robin kom tillbaka hittade han en strandad flodhäst gråtandes i sängen. känner sig lagom charmig då! tror det tog mig tio min innan jag hittade ett läge jag kunde ligga och det va med mycket hjälp från älsklingen. snacka om att ja längtar efter en kropp utan alla krämpor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0