Träning

Tyckte att vågen visade väldigt tråkiga siffror nu efter påsk så det fick bli en långpromenad med syrran, mogge och alicia. Vi gick en mil sen när jag kom hem så körde jag första passet i min träningsbok för nyblivna mammor. Shit vad svag man är i magmusklerna, bäckenet och ryggen. Så känns bra att börja med lättare övningar som ska vara bra för kroppen så man inte börjar träna fel, vilket tydligen är väldigt lätt efter graviditeten. Är ju inte ute efter att bli smal som en pinne på ett par veckor så detta får ta den tid det tar. Dom säger ju att det tar 9 månader för kroppen att anpassa sig till graviditeten så då tar det minst lika lång tid att återhämta sig.

Under promenaden vaknade hon och ville inte ligga ner mer.. Fattar inte varför hon börjat vakna när vi är ute och går. Så jag fick bära henne en bra bit. Men blev ju lite extra kilo att kånka på så kanske bara va bra för min del:) men nu får hon gärna börja sova i vagnen igen... Inte så kul när man är själv och hon helt plötsligt bestämmer sig för att hon inte vill mer. Satte henne upp lite idag i vagnen och då blev det lite bättre när hon fick titta sig omkring.

Alicia fick sig ett bad i dag istället och efter det fick hon lite massage och sen va hon nöjd och trött. Så nu sover hon gott på mig som vanligt på kvällarna!:) är så mysigt när hon somnar efter maten och hon ligger på en och sover!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0