Babymassage

Åkte i morse ner till BVC för att gå på babymassage. Vi var sex stycken med våra små liv och Alicia tyckte det va mycket spännande att ligga och titta på
Bebisen bredvid. Efter massagen pratade vi om våra förlossningar, livet med dom små och sen fikade vi också. Kändes mer som en mammagrupp och meningen är nog att man ska komma ut och träffa andra och få prata av sig lite. Men det var en mysig förmiddag och nu har jag bestämt att resten av dagen får bli lugn. Ett bad för skruttan ikväll blir det nog. Vi pratade lite om det där med närhet till bebisarna, att dom direkt märker när dom är hos någon annan än mamma och pappan, och oj vad jag märkt av det nu under påsken. Blivit att hon skickats runt till olika personer och inte samma närhet som hon brukar få och det märkte man på henne direkt. Inte alls lika glad och nöjd som vanligt. Insåg idag att det faktiskt är okej att säga till ibland och att man själv får hålla sitt barn. Folk kan ju njuta av henne genom att sitta bredvid och prata och bara kolla ibland också. Får nog bli lite bättre på att säga nej ibland också.. Även om jag gärna vill att alla ska få hålla, njuta och mysa med henne och att hon ska bli van vid andra men det får vara i lagom mängd. Är inte ofta folk lämnar tillbaka henne efter en liten stunds mysande utan det går alltid så lång tid att hon hinner bli ledsen och då får man henne direkt. Ni som har barn vet nog vad jag menar och ni andra kommer märka av det sen också!:) nu myser vi av egentid och hon sover i min famn o ja saknar älsklingen så längtar tills han kommer hem:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0