En resa av kärlek<3

Robin och jag har gått igenom väldigt mycket tillsammans under vår tid som ett par. Inte många som får dela så många ögonblick och uppleva tonåren tillsammans. Genom hela min tonår höll vi samman och det är ju en tuff period i livet. Men vi gled inte ifrån varandra. Jag lyckades hitta mig själv även om jag hade pojkvän.. Hade aldrig behovet av att leva singellivet och leva för mig själv. Ärligt talat tror jag inte ja hade klarat av det. När det hade gått några år och man började bli lite äldre började ju funderingarna komma kring hur länge det ska hålla mellan oss. Oron fanns alltid att vi skulle gå olika håll men framför allt att han skulle hitta någon annan och inse att han inte ville leva sitt liv med mig. Det är jag överlycklig för att han inte gjort och ja vet att han älskar mig. Annars hade han ju inte stått ut med mig så här länge:)
Vi började samla lite vuxenpoäng och flyttade ihop vilket gick väldigt bra. Vi har aldrig varit ett par som bråkar och skriker på varandra. Vi kan ha diskussioner och få ut våra känslor men det är inte ofta vi säger saker som sårar den andra. Därför fungerade sambo livet perfekt. Sen kom ju husköpet och där fick vi ihop väldigt mycket vuxenpoäng. Även denna flytt gick bra och har inte varit mycket bråk trots en massa renovering. Vi kommer snarare varandra närmre och närmre för varje dag som går.

Och idag sitter vi här. Jag med en kula på magen där vårt lilla liv växer till sig för att kunna komma ut och förgylla våra vardag. Ett liv som vi skapat tillsammans och som ska ha egenskaper från oss båda. Hälften han och hälften jag. Jag behöver nog inte säga hur nyfikna vi är och hur mycket vi längtar på att få träffa och leva tillsammans med denna krabat.

Jag är så lycklig och allt är tack vare Robin. Han har gjort mig lycklig i över nio år nu och han fortsätter och överraska hela tiden. Han behandlar mig som en prinsessa men sätter ändå gränser. Han skulle nog aldrig kunna såra mig med mening, och precis så ska man kunna känna för sin kärlek.

Jag vet att han kommer bli en fantastisk pappa! Vet att jag va tveksam i början av denna graviditeten och mycket frågor och oro fanns. Skulle vi verkligen klara av det? Hur kommer det gå? Är vi redo? Men dessa frågor besvarades genom att se Robin i ögonen. Då visste ja att det löser sig! Och idag sitter jag här och är så lycklig. Ett helt nytt liv börjar och det gör det med rätt person. Hade inte velat dela denna upplevelsen med någon annan! Jag älskar dig Robin och tack för all glädje du gett mig under dessa år! All kärlek till dig hjärtat <3



Kommentarer
Isabelle

Gud så fint skrivit Jessi! ni är så himla fina tillsammans och kommer klara detta galant! :) kram från Isabelle J

2012-10-25 @ 21:07:18
Isabelle

Gud så fint skrivit Jessi! ni är så himla fina tillsammans och kommer klara detta galant! :) kram från Isabelle J

2012-10-25 @ 21:07:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0